  • 41. Data: 2017-05-10 15:10:57
    Temat: Re: Rondo w lewo
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.05.2017 o 12:33, Liwiusz pisze:

    > Zła analogia.
    > Powinieneś napisać: jeśli nie miga przed skrzyżowaniem -|

    Przeczytaj jeszcze raz co powiedził sąd - skrzyżowanie nic do rzeczy nie
    ma.

    Shrek

  • 42. Data: 2017-05-10 15:12:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-10 o 15:10, Shrek pisze:

    > Przeczytaj jeszcze raz co powiedził sąd - skrzyżowanie nic do rzeczy nie
    > ma.

    Ja o zupie, ty o dupie...

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2017-05-10 15:16:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.05.2017 o 15:12, Liwiusz pisze:

    > Ja o zupie, ty o dupie...

    Też odnoszę, wrażenie, że nie masz pojecia o czy mówisz.

    EOT - bo pokonasz mnie doświadczeniem zmieniając temat co posta.

    Shrek

  • 44. Data: 2017-05-10 16:43:40
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Tue, 9 May 2017 21:15:50 +0200, Jacek napisał(a):

    > Ja popieram Liwiusza.
    > Rondo to jest jednak skrzyżowanie, chociaż specyficznego typu.
    > Na "zwykłym" skrzyżowaniu jadę w lewo - migam w lewo, jadę w prawo -
    > migam w prawo, jadę prosto - nie migam. Proste.
    To wyjaśnij sens migania 'w lewo' przed tym skrzyzowaniem rondowatym
    https://goo.gl/maps/2WYTVYTBqoQ2

    I jak mignąć gdy wjeżdżasz na rondo 'z 6' a jedyne pozostałe zjazdy są 'na
    1' i 'na 3' (są takie, szczególnie na etapie rozbudowy sieci dróg)

    --
    pozdro
    poreba

  • 45. Data: 2017-05-11 08:23:35
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 10 May 2017 15:16:12 +0200
    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Też odnoszę, wrażenie, że nie masz pojecia o czy mówisz.

    Liwiusz tym razem zapędził się w rewiry o których specjalnego pojęcia nie ma ;)
    I zamiast odnosić się do przepisów, faktów i logiki, próbuje rozkminiać to na
    "chłopski rozum" :)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 46. Data: 2017-05-11 08:27:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-11 o 08:23, szerszen pisze:

    > Liwiusz tym razem zapędził się w rewiry o których specjalnego pojęcia nie ma ;)
    > I zamiast odnosić się do przepisów

    Z góry uprzedziłem, że wypowiadam się kontra lege, a ten pieprzy, że nie
    odnoszę się do przepisów...

    >, faktów i logiki,

    Logiki "nie widzę kierunków, widzę koła"? :)

    > próbuje rozkminiać to na "chłopski rozum" :)

    Zgodnie z zasadą "dawaj jasne i czytelne sygnały na drodze".

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2017-05-11 09:11:46
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 11 May 2017 08:27:49 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Zgodnie z zasadą "dawaj jasne i czytelne sygnały na drodze".

    Nie są jasne i czytelne, a co najważniejsze nie są uniwersalne.
    Miganie lewym wjeżdzając na "klasyczne/okrągłe" rondo ma śladowe ilości sensu tylko
    na małych rondkach zupełnie bez wyspy bo nie ma na nią miejsca, lub z wysepką
    średnicy kilku, kilkunastu metrów. Na dużych rondach, a są takie mające wyspy po
    kilkadziesiąt metrów i więcej, lub co gorsza na placach jest czystym idiotyzmem.

    Jak już wpominałem w tej lub podobnej dyskusji większość naszych kierowców działa
    bezmyślnie, widzą C12 i wchodzą w tryb "rondo" i chcą stosować te same zasady zawsze
    jak jest ten znak.

    Jak Ty zamisat śmiać się z rzeczy których nie rozumiesz, wyjdziesz poza ramy małego
    ronda, to sam dostrzeżesz idiotyzm migania lewym na choćby takim rondzie jakie
    zalinkował Shrek, a nie jest ono najwiekszym jakie występuje w Polsce, o placach nie
    wspomnę.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 48. Data: 2017-05-11 09:12:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-11 o 09:11, szerszen pisze:

    > Nie są jasne i czytelne, a co najważniejsze nie są uniwersalne.

    Czy widząc migającego w lewo na rondzie nie odczytasz jego zamiaru?

    > Miganie lewym wjeżdzając na "klasyczne/okrągłe"

    Nie dyskutuję o miganiu przy wjeżdżaniu, tylko na rondzie.
    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2017-05-11 09:48:29
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 11 May 2017 09:12:39 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Czy widząc migającego w lewo na rondzie nie odczytasz jego zamiaru?

    Czemu wyciąłeś całą resztę?

    > Nie dyskutuję o miganiu przy wjeżdżaniu, tylko na rondzie.

    No to już tym bardziej nie ma żadnego sensu, bo jeśli nie miga on od wjazdu, tylko
    nagle na obwiedni zaczyna migać lewym, to dla mnie to oznacza chęć zmiany pasa.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 50. Data: 2017-05-11 09:52:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-11 o 09:48, szerszen pisze:

    > Czemu wyciąłeś całą resztę?

    Bo jest bez sensu.

    > No to już tym bardziej nie ma żadnego sensu, bo jeśli nie miga on od wjazdu, tylko
    nagle na obwiedni zaczyna migać lewym, to dla mnie to oznacza chęć zmiany pasa.

    Niczym nie ryzykujesz, uznając, że chce zmienić pas, podczas gdy on chce
    tylko objechać rondo. Za to ryzykujesz, jeśli w przypadku braku migacza
    założysz, że będzie objeżdżał, a on zjedzie, tylko uzna, że to nie jest
    okrąglak, tylko "proste rondo" tak jak tutejsi mędrkowie, i nie będzie
    migał. Jak widać najwięcej ryzyka niesienie za sobą brak sygnalizacji
    manewru.

    --
    Liwiusz