  • From: "MeW@sh" <m...@b...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Renta i grupa inwalidzka
    Date: Wed, 3 Jul 2002 12:29:21 +0200

    Witam!
    Mam obecnie 22 lata. Od 14 roku zycia choruje na epilepsje (padaczke), co
    jest w pelni udokumentowane. Slyszalem ze moge z tytulu mojej choroby
    otrzymywac jakies swiadczenia (na zakup lekarstw,oplacenie lekarzy, etc). Do
    18 roku zycia bylem na zasilku pielegnacyjnym ale przerwalem nauke. Czy
    wznawiajac nauke bede mial znowu prawo do zasilku? Nie mam orzeczenia o
    grupie inwalidzkiej. Czy jesli sie zwroce o takowe to bede otrzymywal jakies
    swiadczenia? Czy po przepracowaniu. Czy po przepracowaniu 27 miesiecy (z
    czego 6 na 3/4 etatu a 21 na caly etat) przysluguje mi prawo do renty? Z
    jakimi korzysciami laczy sie przynanie renty? Czy bede dostawal jakies
    swiadczenia? Czym w koncu rozni sie przyznanie grupy inwalidzkliej od renty
    inwalidzkiej? Aktualnie nie pracuje i mam zamiar podjac nauke.

    Pozdrawiam
    Milosz