-
1. Data: 2002-06-13 18:34:28
Temat: Rekojmia - pytanie / problem [?]
Od: "rusio" <r...@g...pl>
Witam!
Mam w Idei Panasonica GD93. Telefon byl juz 4 razy w naprawie - ciagle
sie resetowal. Za kazdym razem cos wymieniali, ale telefon nie dziala nadal
tak jak powinien. Jak oddalem go po raz 5, to powiedzieli ze telefon jest
sprawny ! Co mam teraz zrobic? Serwis potrzymuje swoja teorie, telefon jest
niesprawny, a gwarancja konczy sie za 2 tygodnie! Najdziwniejsze jest to, ze
w testach wychodzi wszystko ok, wiec zaden rzeczoznawca chyba nie pomoze.
Gdzie sie moge odwolac? Co robic...???
Napiszcie bo jestem bezradny!
Pozdrawiam!
-
2. Data: 2002-06-14 06:24:02
Temat: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
Od: <m...@p...com>
> Witam!
> Mam w Idei Panasonica GD93. Telefon byl juz 4 razy w naprawie - ciagle
> sie resetowal. Za kazdym razem cos wymieniali, ale telefon nie dziala nadal
> tak jak powinien. Jak oddalem go po raz 5, to powiedzieli ze telefon jest
> sprawny ! Co mam teraz zrobic? Serwis potrzymuje swoja teorie, telefon jest
> niesprawny, a gwarancja konczy sie za 2 tygodnie! Najdziwniejsze jest to, ze
> w testach wychodzi wszystko ok, wiec zaden rzeczoznawca chyba nie pomoze.
> Gdzie sie moge odwolac? Co robic...???
>
> Napiszcie bo jestem bezradny!
>
> Pozdrawiam!
>
>
jeżeli nie upłynął jeszcze 1 rok od daty zakupu, to ptrzejdź z gwarancji na
rękojmię, z uzasadnieniem, że gwarant nie potrafi wywiazać się ze swoich
zobowiązań. W ramach rękojmi realizowanej wobec sprzedawcy mozesz odstąpić osd
umowy, żądać obniżenia ceny, żadać wymiany towaru na nowy niewadliwy.
reklamację składa się w punkcie sprzesdaży, w którym kupiłeś telefon. Zawczasu
przygotuj sobie pismo reklamacyjne i oddając telefon poproś o pośwaidczenie
przyjęcia reklamacji. Nie daj się zbyć odsyłąniem do serwisu. Zgodnie z § 19.
Dz.U.1995.64.328 Rozporządzenia RM w sprawie szczegółowych warunków zawierania
i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów sprzedawca
jest obowiązany załatwić reklamację w miejscu sprzedaży towaru lub w innym
wybranym przez konsumenta punkcie handlowym sprzedawcy. Sprzedawca nie może
odmówić przyjęcia reklamacji i żądać, by konsument zgłosił ją wytwórcy lub
dostawcy. Jeżeli powołanie sie na przepisy nie dałoby rezultatu, to zgłoś
reklamację listem polecinym za dowodem doręczenia
pzdr
marek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
3. Data: 2002-06-14 11:32:19
Temat: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
Od: <p...@p...onet.pl>
> > Witam!
> > Mam w Idei Panasonica GD93. Telefon byl juz 4 razy w naprawie - ciagle
> > sie resetowal. Za kazdym razem cos wymieniali, ale telefon nie dziala nadal
> > tak jak powinien. Jak oddalem go po raz 5, to powiedzieli ze telefon jest
> > sprawny ! Co mam teraz zrobic? Serwis potrzymuje swoja teorie, telefon jest
> > niesprawny, a gwarancja konczy sie za 2 tygodnie! Najdziwniejsze jest to, ze
> > w testach wychodzi wszystko ok, wiec zaden rzeczoznawca chyba nie pomoze.
> > Gdzie sie moge odwolac? Co robic...???
> >
> > Napiszcie bo jestem bezradny!
> >
> > Pozdrawiam!
> >
> >
> jeżeli nie upłynął jeszcze 1 rok od daty zakupu, to ptrzejdź z gwarancji na
> rękojmię, z uzasadnieniem, że gwarant nie potrafi wywiazać się ze swoich
> zobowiązań. W ramach rękojmi realizowanej wobec sprzedawcy mozesz odstąpić
osd
> umowy, żądać obniżenia ceny, żadać wymiany towaru na nowy niewadliwy.
> reklamację składa się w punkcie sprzesdaży, w którym kupiłeś telefon.
Zawczasu
> przygotuj sobie pismo reklamacyjne i oddając telefon poproś o pośwaidczenie
> przyjęcia reklamacji. Nie daj się zbyć odsyłąniem do serwisu. Zgodnie z § 19.
> Dz.U.1995.64.328 Rozporządzenia RM w sprawie szczegółowych warunków
zawierania
> i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów
sprzedawca
> jest obowiązany załatwić reklamację w miejscu sprzedaży towaru lub w innym
> wybranym przez konsumenta punkcie handlowym sprzedawcy. Sprzedawca nie może
> odmówić przyjęcia reklamacji i żądać, by konsument zgłosił ją wytwórcy lub
> dostawcy. Jeżeli powołanie sie na przepisy nie dałoby rezultatu, to zgłoś
> reklamację listem polecinym za dowodem doręczenia
>
Tylko ze przy rekojmi jest problem tego typu ze nie mozna sie powolywac na te
sama wade jesli wczesniej byla ona przedmiotem roszczenia z reklamacji. Ha ale
w tym wypadku mozesz jeszcze zerknac do warunkow w dokumencie gwarancynjym - na
jakich zasadch uznali ze bedzie mozna odstapic od umowy najczesciej ilosc
napraw - no ijeszcze jedno czy w tym dokumencie przez te 4 naprawy pisali co
robili - i jakie efekty to przynioslo
Coz moze nie beda podnosili tego ze co do wady byla juz reklamacjia - napisz
pismo z zadaniem odstapienia od umowy, przyjij koniezcnie zgloszeie przyjecia
reeklamacji w ramach rekojmii - mozesz zaznaczyc to w zgloszeniu ze nie chodzi
CI o odstapienie od umowy na zasadach reklamacji tylko rekojmi - mam propozycje
nie podawaj nr.tel. kontaktowego - neich sie postaraja poinformowac Cie o
wyniku reklamacji - jesli tego nie uczynia w ciagu 14 dni musza uwzglednic
twoje roszczenie. Przysla Ci polecony - najprawdopodobniej. JEsli nie
uwzglednia nie obejdzie sie bez rzeczoznawcy.
Zglos sie do PIHu oni podaja Ci namiary na jakiegos
Dominik i...@h...pl napisz co udalo sie zalatwic
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
4. Data: 2002-06-14 11:44:20
Temat: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
Od: <p...@p...onet.pl>
1. Jest problem bo nie wolno co do tej samej wady zglsoic roszczenia w ramach
rękojmi jeśli wcześniej było juz zgłaszane w ramach reklamacji.
2. Moze o tym nie wie sprzedawca. Zreszta dobrze podpowiada przedmówca.
3. Zobacz w dokumencie gwarancyjnym na jakich warunkach umozliwiają odstąpienie
od umowy ? Najczęściej jest to okerslona ilść napraw. Może to wystarczy do
rozwiązania umowy.
4. Jeśli zdecydujesz się na rękojmie.
- koniecznie w zgłoszeniu reklamacji zaznacz iż chodzi o reklamacje w ramach
rękojmi
- koniecznie postaraj się aby była data przyjęcia zgłsozenia
- w miejscu w zglsozeniu gdzie beda pyali o termin wystapienia wady podaj w
trakcieużytkowania
- nie podawaj nr.kontaktowego telefonu do siebie, powiedz ze nie masz
- podaj za to adres :-)
Ha i czekaj 14 dni (Ktos kiedys mówił ze roboczych mnie wydaje sie ze to bzdura
prosze o sprostowanie)
Jesli nie doczekasz sie na zadna ifo to dobrze znaczy ze uznali reklamacje
wedlug Twojego roszczenia.
Jak chcesz i...@h...pl
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2002-06-15 08:00:48
Temat: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
Od: <p...@p...onet.pl>
Witam z tej strony Dominik
Moim daniem są trzy drogi którymi można starać się zmierzać do rozwiązania
sprawy.
1/ Korzystanie dalej z uprawnień w ramach reklamacji, i powołanie się na fakt
niezaradności gwaranta - tylko w dokumencie gwarancyjnym należy sprawdzić czy
została przewidziana ewentualność odstąpienia od umowy, oraz na jakich
zasadach, najczęściej określona ilość nieudanych napraw.
2/ Można potraktować sytuację iż w ramach reklamacji naprawa nie doprowadziła
do usunięcia wady i bezpośrednio przejść w reżim rękojmi, co da Ci możliwość
żądania odstąpienia od umowy (rzecz oznaczona co do gatunku) nie będziesz więc
musiał przyjmować kolejnych napraw - tylko ze musisz się liczyć z tym że
przyjmujący będzie kwestionował fakt wystąpienia wady - w Twoim przypadku
podstawą do tego będą adnotacje poczynione w książce gwarancyjnej przy
ostatniej naprawie reklamacyjnej gdzie napisano ze sprzęt jest sprawny - więc
moim zdaniem nieodzownym będzie oddanie sprzętu do rzeczoznawcy -
3/ Trzecie rozwiązanie, wymyślone przeze mnie. Czy opisywałeś w zgłoszeniu
reklamacyjnym na czym wada polega, czy nazwałeś ją ? Oraz czy serwis przy
ostatniej adnotacji poczynionej w książce uczynił wpis, o treści iż ta wada
którą nazwanej została usunięta ? Jeśli tak to rewelacja - skoro sprzęt wg.
nich jest sprawny w chwili odbioru, oznacza to że wada z jaką przychodzisz
ponownie jest wada nową, jednak w Twoim przekonaniu nadal to jest ta stara o
ile dobrze rozumiem ale lepiej aby była traktowana jako NOWA - zgłoś jak gdyby
nigdy nic, iż sprzęt jest wadliwy, możesz nazwać wadę, tylko nie tak samo jak
pierwszym razem przy reklamacji ! Zarządzaj odstąpienia od umowy powołując się
na uprawnienia wynikające z rękojmi - zaznacz koniecznie, iż sprzęt reklamowany
był już wcześniej naprawiany, czego potwierdzeniem jest dokument gwarancyjny.
Termin wykrycia wady - albo podaj datę po odbiorze sprzętu po ostatniej
naprawie reklamacyjnej, albo w trakcie użytkowania - takie stwierdzenie. Poza
tym nie podawaj nr tel o czym mówiłem wcześniej ani nie zgadzaj się na inne niż
pisemne powiadomienie o rozpatrzeniu reklamacji - najlepiej nic się nie odzywaj
co do tego jeśli oni zaczną ten temat nie mam telefonu powiedz, jeśli każą Ci
przyjść do sklepu dowiedzieć się w sprawie, wysłuchaj ich ale NIC nie podpisuj
gdzie będzie o tym mowa, albowiem mają 14 dni od zgłoszenia reklamacyjnego z
dostarczonym towarem na rozpatrzenie (w ciągu tego terminu muszą dać Ci info o
reklamacji pisemnie, na podany adres, więc go podaj chyba że zgodzisz się
inaczej o czym pisałem powyżej nie rób tego ) może się zdażyć że będą naciskali
na przedłużenie tego terminu pamiętaj skuteczne jest tylko przedłużenie na
które Ty pisemnie wyraziłeś zgodę. Więc uważaj co podpisujesz.
No i cóż pozostaje nam czekać - nie mogą zablokować Ci ządania odstąpienia od
umowy poprzez naprawę bo to jest rzecz oznaczona co do gatunku - więc w grę
wchodzi wymiana na nowy tel NIEZWŁOCZNA - lub obniżenie ceny, nie usunięcie
wady - ALE POWIEM CI ze to cze boje o to z Rzecznikiem praw Konsumentów -
stojąc po stronie poroducenta - więc troche jestem niekonsekwentny bo saam
przeciwstawiam się swoim przekonaniom,
Ha no i jeszcze kwestia odszkodowania ewentualnego za to iz musiales placic
abonament a nie miales mozliwosci korzystania z uslug - no i rozwiazanie um ale
nad tym musze sie zastanowic
i...@h...pl
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
6. Data: 2002-06-15 08:17:12
Temat: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
Od: "rusio" <r...@g...pl>
Ok! Wilekie dzieki wszystkim ktorzy mi pomogli! Od poniedzialku zaczynam
dzialac!
Jeszcze raz dzieki!
Pozdrawiam!
Rusio
Użytkownik <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:6...@n...onet.pl...
> Witam z tej strony Dominik
>
> Moim daniem są trzy drogi którymi można starać się zmierzać do rozwiązania
> sprawy.
>
> 1/ Korzystanie dalej z uprawnień w ramach reklamacji, i powołanie się na
fakt
> niezaradności gwaranta - tylko w dokumencie gwarancyjnym należy sprawdzić
czy
> została przewidziana ewentualność odstąpienia od umowy, oraz na jakich
> zasadach, najczęściej określona ilość nieudanych napraw.
>
> 2/ Można potraktować sytuację iż w ramach reklamacji naprawa nie
doprowadziła
> do usunięcia wady i bezpośrednio przejść w reżim rękojmi, co da Ci
możliwość
> żądania odstąpienia od umowy (rzecz oznaczona co do gatunku) nie będziesz
więc
> musiał przyjmować kolejnych napraw - tylko ze musisz się liczyć z tym że
> przyjmujący będzie kwestionował fakt wystąpienia wady - w Twoim przypadku
> podstawą do tego będą adnotacje poczynione w książce gwarancyjnej przy
> ostatniej naprawie reklamacyjnej gdzie napisano ze sprzęt jest sprawny -
więc
> moim zdaniem nieodzownym będzie oddanie sprzętu do rzeczoznawcy -
>
> 3/ Trzecie rozwiązanie, wymyślone przeze mnie. Czy opisywałeś w zgłoszeniu
> reklamacyjnym na czym wada polega, czy nazwałeś ją ? Oraz czy serwis przy
> ostatniej adnotacji poczynionej w książce uczynił wpis, o treści iż ta
wada
> którą nazwanej została usunięta ? Jeśli tak to rewelacja - skoro sprzęt
wg.
> nich jest sprawny w chwili odbioru, oznacza to że wada z jaką przychodzisz
> ponownie jest wada nową, jednak w Twoim przekonaniu nadal to jest ta stara
o
> ile dobrze rozumiem ale lepiej aby była traktowana jako NOWA - zgłoś jak
gdyby
> nigdy nic, iż sprzęt jest wadliwy, możesz nazwać wadę, tylko nie tak samo
jak
> pierwszym razem przy reklamacji ! Zarządzaj odstąpienia od umowy powołując
się
> na uprawnienia wynikające z rękojmi - zaznacz koniecznie, iż sprzęt
reklamowany
> był już wcześniej naprawiany, czego potwierdzeniem jest dokument
gwarancyjny.
> Termin wykrycia wady - albo podaj datę po odbiorze sprzętu po ostatniej
> naprawie reklamacyjnej, albo w trakcie użytkowania - takie stwierdzenie.
Poza
> tym nie podawaj nr tel o czym mówiłem wcześniej ani nie zgadzaj się na
inne niż
> pisemne powiadomienie o rozpatrzeniu reklamacji - najlepiej nic się nie
odzywaj
> co do tego jeśli oni zaczną ten temat nie mam telefonu powiedz, jeśli każą
Ci
> przyjść do sklepu dowiedzieć się w sprawie, wysłuchaj ich ale NIC nie
podpisuj
> gdzie będzie o tym mowa, albowiem mają 14 dni od zgłoszenia reklamacyjnego
z
> dostarczonym towarem na rozpatrzenie (w ciągu tego terminu muszą dać Ci
info o
> reklamacji pisemnie, na podany adres, więc go podaj chyba że zgodzisz się
> inaczej o czym pisałem powyżej nie rób tego ) może się zdażyć że będą
naciskali
> na przedłużenie tego terminu pamiętaj skuteczne jest tylko przedłużenie na
> które Ty pisemnie wyraziłeś zgodę. Więc uważaj co podpisujesz.
>
> No i cóż pozostaje nam czekać - nie mogą zablokować Ci ządania odstąpienia
od
> umowy poprzez naprawę bo to jest rzecz oznaczona co do gatunku - więc w
grę
> wchodzi wymiana na nowy tel NIEZWŁOCZNA - lub obniżenie ceny, nie
usunięcie
> wady - ALE POWIEM CI ze to cze boje o to z Rzecznikiem praw Konsumentów -
> stojąc po stronie poroducenta - więc troche jestem niekonsekwentny bo saam
> przeciwstawiam się swoim przekonaniom,
>
> Ha no i jeszcze kwestia odszkodowania ewentualnego za to iz musiales
placic
> abonament a nie miales mozliwosci korzystania z uslug - no i rozwiazanie
um ale
> nad tym musze sie zastanowic
>
> i...@h...pl
>
> --
> Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
7. Data: 2002-06-15 08:22:10
Temat: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
Od: <p...@p...onet.pl>
Jeśli chcesz poklikac on line jestem na www.chat.hoga.pl KRUGER
w pokoju poznajmy sie zapraszam TERAZ
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
8. Data: 2002-06-15 08:53:00
Temat: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
Od: "rusio" <r...@g...pl>
Jeszcze jedno pytanie. Zgodnie z tym co piszecie:
> jeżeli nie upłynął jeszcze 1 rok od daty zakupu, to ptrzejdź z gwarancji
na
rękojmię, z uzasadnieniem, że gwarant nie potrafi wywiazać się ze swoich
zobowiązań. [ Jak to udowodnic sprzedawcy? ]
> Korzystanie dalej z uprawnień w ramach reklamacji, i powołanie się na fakt
> niezaradności gwaranta - tylko w dokumencie gwarancyjnym należy sprawdzić
czy
> została przewidziana ewentualność odstąpienia od umowy, oraz na jakich
> zasadach, najczęściej określona ilość nieudanych napraw.
> 2/ Można potraktować sytuację iż w ramach reklamacji naprawa nie
doprowadziła
> do usunięcia wady [ Jak to udowodnic sprzedawcy? ] i
bezpośrednio przejść w reżim rękojmi, co da Ci możliwość
> żądania odstąpienia od umowy (rzecz oznaczona co do gatunku) nie będziesz
więc
> musiał przyjmować kolejnych napraw - tylko ze musisz się liczyć z tym że
> przyjmujący będzie kwestionował fakt wystąpienia wady - w Twoim przypadku
> podstawą do tego będą adnotacje poczynione w książce gwarancyjnej przy
> ostatniej naprawie reklamacyjnej gdzie napisano ze sprzęt jest sprawny -
więc
> moim zdaniem nieodzownym będzie oddanie sprzętu do rzeczoznawcy - [ a
rzeczoznawca powie ze dziala - tak jak pisalem, telefon przechodzi testy w
100% ]
Wszystko pieknie, tylko jak udowodnic sprzedawcy niezaradnosc gwaranta?
Przeciez sprzedawca musi zobaczyc ze telefon rzeczywiscie nie dziala - a on
sie np. nie zresetuje w salonie. Przeciez nie uwierzy mi na slowo honoru ze
"telefon nie dziala" ! Musi wykazywac widoczne wady, a moj takich nie ma.
Pojde do salonu, pokaze karte gwarancyjna, pokaze telefon, a koles mi powie
ze przeciez wszystko jest ok!
I co wtedy?
-
9. Data: 2002-06-15 10:52:50
Temat: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
Od: <p...@p...onet.pl>
> Wszystko pieknie, tylko jak udowodnic sprzedawcy niezaradnosc gwaranta?
> Przeciez sprzedawca musi zobaczyc ze telefon rzeczywiscie nie dziala - a on
> sie np. nie zresetuje w salonie. Przeciez nie uwierzy mi na slowo honoru ze
> "telefon nie dziala" ! Musi wykazywac widoczne wady, a moj takich nie ma.
> Pojde do salonu, pokaze karte gwarancyjna, pokaze telefon, a koles mi powie
> ze przeciez wszystko jest ok!
>
> I co wtedy?
>
Widzisz tutaj bede TWARDY jesli jest wada to rzeczoznawca ja wykryje, jesli jej
nie wykryje mozesz oddac do inego, a jesli nadal nei wykryje nic no to tracisz
powazny punkt oparcia.
Najlepiej zglos sie do PIHu albo do federacji konsumentow ich postepowanie
zawsze jest PRO konsumenckie do bulu producentow wiec - poleca Ci rzeczoznawce.
ALe cierpliwie moim zdaniem powinienes zlozyc koleny wniosek i czekac 14 dni
zapewne uznaja ze nie ma wady, i zglaszasz sie wtredy do rzeczoznawy, i
ponownie reklamacja, zamecz ich - JESLI OCZYWISCIE TA WADA JEST :-) sorki za
sceptycyzm ale staram sie jak moge byc sprawiedliwym
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl