  • Data: 2010-02-15 17:21:51
    Temat: Rękojmia na żarówkę samochodową (auto na gwarancji)
    Od: mic49 <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie,

    Jeźdzę kilkumiesięcznym samochodem, w którym przepaliła się żarówka
    świateł mijania. Udałem się więc do ASO i taką zakupiłem
    przeświadczony, że na żarówki nie ma gwarancji. Ale wydałem ok. 90 zł,
    stąd zacząłem się później zastanawiać, co jak co tydzień taka żarówka
    mi się będzie przepalać (a dlaczego nie)?

    Auto jest na gwarancji, ale gwarancja nie obejmuje eksploatacji. Ale
    jest też rękojmia (auto jest zarejestrowane na firmę) - i tutaj już
    chyba należy założyć, że żarówka powinna świecić, a przepalenie się
    jej przed jakimś okresem (ulotka producenta???) jest niewłaściwe.

    Innymi słowy - czy sprzedawca w jakikolwiej sposób sprzedając osobie
    prawnej (a więc na przykład niezgodność towaru z umową odpada) żarówkę
    samochodową - odpowiada za to, że po jakimś czasie nie świeci?

    Michał