  • 11. Data: 2011-07-11 07:24:07
    Temat: Re: Reklamacja Allegro 1 wstecz, koszty wysylki, prowizja
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2011 09:13, Kris_Poland pisze:

    > Może inaczej... Czy to on twierdzi, że jest to istniejąca od początku
    > wada fabryczna, czy też ty tak stwierdzasz i chętnie się do tego
    > przyznajesz?
    >
    > wysyłał zdjęcia stwierdziliśmy wade tak na oko, twierdzać
    > ze musimy ja fizycznie miec u siebie
    > gosc byl szybszy i wyslal na swoje reke towar do nas

    No to tak: dwa lata obowiązuje ochrona z tytułu niezgodności towaru z
    umową, ale po 6 miesiącach przestaje obowiązywać domniemanie "winy"
    sprzedawcy (dosłownie: domniemanie, że wada istniała w momencie sprzedaży).

    Czy nadal jesteś pewien, że to wada fabryczna istniejąca w chwili sprzedaży?

  • 12. Data: 2011-07-11 07:35:25
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

> [...]

    >Czy nadal jesteś pewien, że to wada fabryczna istniejąca w chwili sprzedaży?

    tego nie jestem pewien bo towar wysyłamy oryginalnie zapakowany
    ale po towarze widać ze on tego nie mogl zrobić, ze wada powstała podczas produkcji

    wiec nadal sie zastanawiam co dalej
    dokladnie do roku od sprzedazy zostaly moze 2-3msc

  • 13. Data: 2011-07-11 07:54:32
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2011 09:35, Kris_Poland pisze:

    > tego nie jestem pewien bo towar wysyłamy oryginalnie zapakowany
    > ale po towarze widać ze on tego nie mogl zrobić, ze wada powstała podczas produkcji

    No, skoro się przy tym upierasz, to pozostaje zapoznać się z ustawą "o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego".

    Jest tam parę wyjść dających sprzedającemu wybór wyjścia, ale trzeba
    dokładnie znać wartość towaru, rodzaj uszkodzenia, koszta naprawy,
    wymiany itepe.

    Jeśli dojdzie do odstąpienia od umowy, to prowizję będziesz musiał
    spisać na straty, natomiast jeśli chodzi o koszta wysyłki to IMHO
    będziesz mógł się o nie kłócić - w końcu ciężko żebyś ponosił koszta
    przesyłki droższej niż było to konieczne.