  • 11. Data: 2009-10-23 12:45:57
    Temat: Re: Rejest dłużników
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert_J pisze:

> [...]
    > wnioskodawca nie poda im PESEL-a delikwenta :-). Czyli w zasadzie
    > wchodzą tylko zobowiązania wynikające z umów, bo tam z reguły wpisuje
    > się PESEL klienta... Poza tym to nie od razu jest wpis, najpierw KRD
    > wysyła wezwanie zapłaty, dopiero potem następuje wpis. Powiem szczerze
    > że ja zrezygnowałem z ich usług bo... są kosmicznie drodzy :-). Zależy
    > od wariantu współpracy, ale ja musiałem bulić bodajże 43 % odzyskanej
    > należności, co nie miało większego sensu... Duże firmy, mające setki lub
    > tysiące dłużników, mają korzystniejsze warianty...

    W ogóle ten rejestr ma bardzo niewielką wartość, obejmuje bowiem
    znaczącą mniejszość dłużników. Fakt nieobecności zatem w tym rejestrze
    nie oznacza uczciwości danej osoby.

    Samo wpisywanie - pomijając fakt że jest drogie - też niewiele daje.
    Na dłużnika ma zadziałać groźba wpisania. Jeśli groźba ta nie zadziała,
    to sam fakt wpisania często już niewiele daje, zwłaszcza jeśli mamy do
    czynienia z osobami, które faktycznie utraciły już dawno płynność finansową.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-10-23 13:18:45
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Podpisanej przez kogo?

    To dla równowagi powinno się zgłaszać do KRD podmioty, które wystawiły fakturę
    niewłaściwie realizując umowę (usługę, dostawę
    towaru)?
    JaC

    -----

  • 13. Data: 2009-10-23 13:23:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > W ogóle ten rejestr ma bardzo niewielką wartość, obejmuje bowiem
    > znaczącą mniejszość dłużników. Fakt nieobecności zatem w tym rejestrze
    > nie oznacza uczciwości danej osoby.

    I vice versa - trafić tam można za niezapłacenie faktury, która była
    zapłacona, tylko rzekomy wierzyciel ma burdel w papierach/szuka
    naiwnych, a potem sprzedaje "należność" jakimś szemranym windykatorkom.

  • 14. Data: 2009-10-23 13:55:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Ale za zgłaszanie podmiotu do KRD z tytułu wyimaginowanych należności
    > jest karalne i podlega grzywnie do 30 tysięcy zł.

    Teoretycznie tak. A praktyce: "ooops, pomyliliśmy się, jak nam
    przykro... to wina zewnętrznej firmy księgowej....".

  • 15. Data: 2009-10-23 16:41:28
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 23 Paź, 15:55, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Teoretycznie tak. A praktyce: "ooops, pomyliliśmy się, jak nam
    > przykro... to wina zewnętrznej firmy księgowej....".

    A czy teoretycznie nie mozna odpowiedziec: "A co mnie interesuja
    pomylki Waszych podwykonawcow"?

    Pamietajmy - jesli kary zaczna byc egzekwowane to ilosc
    wyimaginowanych naleznosci szybko spadnie...

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 16. Data: 2009-10-23 16:44:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafal M pisze:

    > A czy teoretycznie nie mozna odpowiedziec: "A co mnie interesuja
    > pomylki Waszych podwykonawcow"?
    >
    > Pamietajmy - jesli kary zaczna byc egzekwowane to ilosc
    > wyimaginowanych naleznosci szybko spadnie...

    Jeśli.