    From: "Bogdan K" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwrot weksla
    Date: Sat, 28 Sep 2002 22:43:05 +0200
    Sender: 6...@p...onet.pl@pq130.neoplus.adsl.tpnet.pl

    > Kiedy minie rok od daty wystawienia weksla?
    data wystawienia 17.10.2001

    > Możliwe, że posiadacz weksla to przeoczy, a po roku od daty wystawienia
    > weksel jest nieważny, chyba, że w deklaracji wekslowej zgodziles sie na
    > wydluzenie okresu waznosci weksla.
    Oddzielnej deklaracji wekslowej nie było tylko jeden z paragrafów umowy
    mówi, że wszystkie
    dostawy /faktury za dostawy/ zabezpieczone są wekslem własnym z klauzulą
    bez protestu
    z wpisana kwotą /równą wartości faktury/ i wpisaną datą zapłaty /tak jak
    płatność f-ry/
    oraz /tam gdzie komu/ wpisaną firmą dostawcy.
    Niektóre z tych weksli dostawca składał w banku do inkasa i te zwrócił mi
    bank po wykupieniu weksla,
    a część nie była składana do inkasa w banku i tych nie chce mi oddać pomimo
    zapłaty na konto.

    > Jezeli weksel byl zabezpueczeniem zaplaty za jakis towar, to przypuszczam,
    > ze przewidzieliscie termin zaplaty. Czy termin zaplaty byl umieszczony na
    > wekslu w chwili jego podpisywania, czy to pole bylo puste?

    Termin zapłaty weksla - wpisana data tak jak data płatności na fakturze

    Wielkie dzięki- będę pytał dalej

    BogdanK