    From: "Bogdan K" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwrot weksla
    Date: Fri, 27 Sep 2002 19:40:17 +0200
    Sender: 6...@p...onet.pl@pr31.neoplus.adsl.tpnet.pl

    > Co do zasady płatność weksla wiąże się z jego faktycznym zwrotem. Pytanie,
    > czy weksel ten był wypełniony w chwili wystawienia, czy był wekslem
    > niezupełnym (in blanco) ?

    Był wypełniony przeze mnie kwotą i datą płatności w momencie wystawiania.

    > Czy widziałeś fizycznie ten weksel ?

    Tak. Mam również jego kserokopię.

    > Należałoby odpowiedzieć sobie na pytanie: czy podstawą płatności, którą
    uczyniłeś było
    > zobowiązanie z weksla czy z innego tytułu prawnego, który ten weksel
    > zabezpieczał.

    Podstawą płatności była faktura za dostawę, której zapłata była
    zagwarantowana wekslem.
    Taka procedura /forma gwarancji zapłaty/ zapisana jest w umowie handlowej
    łączącej strony.

    > Jeżeli weksla nie otrzymałeś zakładamy, że beneficjent tej wpłaty nie
    posiada oryginalnego
    > blankietu wekslowego i w związku z tym wpłata była nienależna.

    Beneficjent wpłaty posiada moje weksle z całą pewnością.
    Próbuje wykorzystać je do zaspokojenia innego świadczenia, którego ja nie
    chcę uznać
    / próbuje zmusić mnie do kupienia czegoś czego nie zamawiałem i nie
    otrzymałem/

    > podałeś zdecydowanie za mało informacji, żeby coś sensownego poradzić.

    Dzięki wielkie za dotychczasowe informacje gdyby na nich pozostało to moja
    wiedza o tej materii i tak uległa powiększeniu:)

    Pozdrawiam
    Bogdan K