    From: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zrzekanie sie spadku
    Date: Sat, 11 Sep 2004 10:28:27 +0200

    usun to pisze:

    > Witam
    > Jestem spadkobierca po matce, matka nie sporzadzila testamentu,
    > chce sie zrzec mojej części na rzecz brata,
    > należy to zrobić na sprawie spadkowej czy może jeszcze w inny sposób, np.
    > u notariusza ?
    > Pytam bo znajomy miał podobna sytuacje i zalatwial cos u notariusza ale
    > nie pamieta dokładnie co

    Mozna sie zrzec spadku dokad mama zyje.
    jesli jzune zyje - jest za pozno...

    jesli ne zyje i odkad dowiedziales sie o jej smeirci ne minello pol roku,
    mozesz spadek ODRZUCIC, jesli sprawa spadkowa (stwierdzenie nabycia spadku)
    odbedzie sie pozniej musisz zrobic to przed notariuszem.

    Jesli spadek skutecznie odrzucisz, sprawa bedzie rozpatrzona tak, jakbys
    umarl przed mama,
    czyli jesli masz dzieci beda dziedziczyly TWOJE dzieci..

    Mozesz rowniez swoja czesc darowac bratu...

    Pozdrowienia

    Boguslaw