    From: JFK <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znaczke miesieczny - brak nr
    Date: Mon, 23 Jan 2006 00:27:12 +0100

    Dnia Sun, 22 Jan 2006 22:55:30 +0100, PiotRek napisał(a):

    > Spokojnie, trochę miało (przecież nie wszyscy nie płacili).
    Nie no jasne, ale ja pisalem wylacznie o roznicy. Tzn tych co sa uczciwi
    po pominalem chwilowo.

    > A gdyby ZKM siłami własnych kontrolerów bardziej działał, to by tak
    > nie było? :-)
    A powiedz uczciwie ilu tych "wlasnych" kontrolerow widziales?
    Bo ja widzialem przez 4 lata dwoch. I to na najbardziej uczesczanej
    trasie.Na innych ani ja ani znajomi nie widzieli nikogo.
    A utrzymanie takiego mechnizmu to koszmarne koszty wiec raczej na siebie
    nie zarobili.
    > OKi, ale gdyby Renoma dostawała np. 70%, to tak samo by się
    > przykładała do pracy, a i ZKM by z tego coś miał (poza - oczywiście
    > - zwiększonymi wpływami ze sprzedaży biletów, bo to jest oczywiste).
    Nie wiadomo czy by sie przykladala bo bardzo mozliwe ze po prostu nie
    wyszliby na swoje wiec tym samym by sie za cala robote nie brali i zkm nie
    dostalby tej kasy ze zwiekszonych wplywow.
    To jest de facto kwestia tego czy oplaca sie tworzyc sprawny i kosztowny
    mechanizm we wlasnych szeregach czy lepiej podnajac do tego
    specjalistyczna firme. To drugie nie daje takich profitow jak to pierwsze
    ale jakies daje a ma jedna niezaprzeczalna zalete: nie niesie ryzyka.
    Tzn jak sie cos nie uda to Renoma popadnie w dlugi a nie Zkm.
    Wiec wydaje mi sie ze wybranie metody:" lepszy wrobel w garsci(powiekszony
    zysk z biletow) niz wrobel na dachu( niepewny biznes wlasny lub
    skomplikowane rozliczenia z renoma) " jest w tym wypadku dosyc sluszne.
    Jakub (JFK) Kasica
    kontakt ze mna:
    http://rudy.mif.pg.gda.pl/~jfk/poczta/
    lub(wolniej)na adres z From