  • Data: 2004-06-27 23:51:45
    Temat: Re: zna sie ktos na licencjach winxp ?
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    nice guy <b...@o...pl> wrote:

    > mam pytanie czy 1 licencja winxp home edition pozwala miec
    > na jednym i tym samym komputerze dwa przelaczane dyski
    > twarde z tym systemem - zalozenie jest takie, ze dyski przeciez
    > nie pracuja jednoczesnie a czasami krytyczne jest zeby jak
    > padnie jeden dysk to mozna bylo pracowac natychmiast na
    > podmienionym - technicznie nie jest to backup ani mirror
    > tylko niezalezna instalacja choc na tym samym stanowisku -
    > czy to jest legalne ?

    Hmmm, trudno powiedzec bo MS ma rozne "dziwne" pomysly [np: ze kopia
    zapasowa systemu jest wersja instalacyjna na plycie i stad wywodzi
    ograniczenie uprawnien z 75 ust 2 pkt 1 w zwiazku z art 76 prawa
    autorskiego.

    Co do pytania - EULA XP stanowi:

    "1.1 Instalacja i używanie. Licencjobiorca może:
    (a) zainstalować i używać jednej kopii Oprogramowania na jednym komputerze
    osobistym lub na innym
    urzadzeniu oraz
    (b) zainstalować dodatkowa kopię Oprogramowania na drugim, przenosnym
    urzadzeniu do wyłacznego użytku przez głównego użytkownika pierwszej kopii
    Oprogramowania."

    Czyli wnioskujac a maiori ad minus mozesz zainstalowac druga kopie i na tym
    samym komputerze w sytuacji o jakiej pisales. Z tym ze to jest moje
    prywatne zdanie. AFAIK w przypadku roznych kontroli z udzialem
    "specjalistow sponsorowanych i szkolonych" m.in. przez MS praktyka jest
    taka ze to ty musisz wykazac ze nie popelniasz przestepstwa. Chore ale jak
    widac mozna calkowicie odwrocic domnimanie niewinnosci na zasadzie prawa
    sily a nie sily prawa.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl