  • Data: 2009-04-20 11:54:11
    Temat: Re: zlikwidowana dzialalnosc gospod. i kontrola skarobowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Herald pisze:

    > Jak rozumiesz że należy "informować cały czas"?
    > Przy zgłoszeniu wskazywałeś gdzie jest prowadzona dokumentacja, oraz w
    > sytuacji zmiany np. biura rachunkowego - składałeś aktualizację tej danej.
    > Bez sensu by było bym co miesiąc/dwa/pół roku zapylał do US-u i składał im
    > to samo - że dokumentację przechowuje na swoim strychu ;)
    > Jak zmieniasz formę opodatkowania, to tez informujesz tylko raz, potem
    > przyjmuje się że "kontynuujesz" taka formę opodatkowania jaka była przez
    > ostatni rok - chyba że "wylecisz z mocy ustawy z takiej formy
    > opodatkowania".

    Cały czas - czyli w czasie, kiedy się przeprowadzasz. Ktoś zakończy
    sobie działalność, a po 3 latach się przeprowadza, to też - imho -
    powinien poinformować US o zmianie miejsca przechowywania dokumentów, a
    nie każdy o tym pamięta.

    Co ciekawe - dokumenty mogą być przechowywane w miejscu zamieszkania,
    względnie w miejscu wykonywania DG lub w biurze rachunkowym. Kiedyś
    sądziłem, że skoro mogę podać miejsce przechowywania, to może być to
    inne miejsce, niż powyższe, np. u rodziny, kolegi, w wynajmowanym do
    tego celu lokalu, ale PZO wyprowadziła mnie z tego błędu :)

    --
    Liwiusz