    From: lukasz_p <a...@...sygnaturce.albo.i.nie.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zaswiadczenie o niekaralnosci - a - bycie karanym
    Date: Thu, 02 Jun 2005 20:33:57 +0200

    Użytkownik MAc napisał:

    > stan faktyczny jest taki jak na zaświadczeniu - nie był karany.
    > Żeby było śmieszniej, to jak ktoś by publicznie stwierdził, że pan X był
    > karany, to popełniłby przestępstwo.

    No tak. Z jednej strony jest zaswiadczenie - ergo: niekarany.
    Ja sie jednak caly czas jednak zastanawiam czy w tym akurat kontekscie
    (ubieganie sie o prace w tzw. "sluzbach") na pytanie czy sie bylo
    karanym nalezy odpowiedziec zgodnie z faktami (+ew. z komentarzem za co
    i ze juz uleglo to zatarciu).

    Probuje dojsc jak zinterpretowac pytanie w takiej akurat ankiecie.
    Inaczej: czy np. ktos weryfikujacy ta ankiete moze sprawdzic ze jednak
    delikwent byl karany (to nic ze zatarte*), co np. podwaza jego wiarygodnosc?

    *) ktos wie jak w praktyce wyglada to "usuwanie wpisu z rejestru"? - on
    jest fizycznie likwidowany

    ps. problem moze sie wydawac blahy, jednak dla pana X, ktory ma jakies
    tam szanse na fajna prace ma ogromne znaczenie, zeby przez jakis w sumie
    glupi blad nie odpasc w przedbiegach

    --
    pozdrawiam, lukasz