  • Date: Thu, 06 Oct 2005 13:50:38 +0200
    From: dwr <""dwr-usun-to\"@TEGO NIE MAgazeta.pl">
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zalozenie KW, oplaty

    newman napisał(a):
    > witam!
    >
    > wiem, ze temat juz byl wielokrotnie poruszany, jednak wiekszosc postow
    > jest dosc starej daty i niektore rzeczy mogly sie zmienic.
    >
    > Zlozylem wniosek o zalozenie KW i o wpis do hipoteki (mieszkanie
    > kredytowane). Jest to spoldzielcze wlasn. prawo do lokalu, rynek wtorny.
    > Mieszkanie kupilem za 190tys. Moje pytanie: jak wyliczyc sobie oplaty
    > jakie bede musial wniesc do sadu? Dzwoniac do Wydzialu Ksiag Wieczystych
    > otrzymalem tylko taka sucha informacje od Pani (ktory chyba nie byla za
    > bardzo zorientowana), ze bedzie to 1/5 wartosci! co mnie troche
> [...]

    Spokojnie, nie jest tak źle, co nie znaczy że jest mało.
    Opłaty sądowe:

    1) Założenie KW - opłata stała 40 zł
    2) Wpis do KW - 1/5 wpisu stosunkowego
    Dla 190 tys. wpis stosunkowy wynosi: 11100 czyli opłata za wpis do KW
    wyniesie 11100/5 = 2220

    Razem za założenie KW z wpisem zapłacisz 2260.

    Co do opłaty sądowej za wpis hipoteki do KW to nie podałeś jaka jest
    kwota kredytu bo to od tego zależy oraz jaka hipoteka (kaucyjna, zwykła,
    obie?)

    za wpis hipoteki zapłacisz 1/20 wpisu stosunkowego. Moze sie zdarzyc, ze
    sąd wezwie do zapłaty 1/10 wpisu ale na to złożysz w razie czego zażalenie.

    Pozdrawiam

    dwr