  • Data: 2008-03-09 13:59:27
    Temat: Re: zalozenie DG
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 8 Mar 2008 08:02:24 -0800 (PST), piotrliwszic napisał(a):
> [...]

    [...]

    > Spróbuj założyć DG bez konta firmowego. Jestem bardzo ciekawy czy Ci
    > się uda.

    Ta, spróbuj założyć konto do firmy której nie założyłeś :>
    Jeśli ktoś może robić problemy z powodu "niemania" konta, to pani w
    rejestracji VAT. Konkretniej, to zwroty VAT mogą trafiać wyłącznie na konto
    firmowe, zgłoszone w odpowiednim druku. Urząd Skarbowy nie przyjmie tegoż
    druku bez pisemnego potwierdzenia że to konto należy do podatnika - umowa,
    albo zaświadczenie z banku. I owszem, przy jednoosobowej DG można próbować
    podać swój ROR - ale przy jakiejkolwiek spółce już nie bardzo :)

    A w ogóle akurat konto firmowe to groszowe sprawy :)
    Koszty założenia to 50zł za każdego wspólnika w urzędzie miasta i 150 (teraz
    chyba trochę więcej) za rejestrację w VAT. Wszystko to można wrzucić jak
    najbardziej w koszty. Gorzej jeśli działalność podpada pod kasę fiskalną,
    wtedy jest to dodatkowy koszt (na początek i potem regularne opłaty).

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004