  • Data: 2015-02-09 13:00:46
    Temat: Re: zakup przez allegro a "przekierowanie" do innego serwisu
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:54d84d8e$0$2186$65785112@news.neostrada.pl...

    > Kiedy piszę maila na b...@j...pl - często mój mail trafia do ich
    > systemu ticketów, dostaję maila że został założony ticket, dostaję
    > identyfikator ticketa, często unikalny link do zarządzania ticktem bądź
    > uzytkownika/hasło. IMHO normalna sprawa.
    >
    > Czym w/w różni się od zakładania konta użytkownika w systemie sprzedawcy?
    > Przecież sprzedawca ma prawo sobie jakoś organizować proces sprzedaży. Czy
    > tylko dotąd dopóki trzyma to w tajemnicy?

    To jest zupełnie inna sprawa. "Konto" założone w celu zrealizowania
    transakcji (np. w programie sprzedażowym czy księgowym) jest
    oczywistością, ale stąd daleka droga do konta umożliwiającego
    "robienia zakupów na Twoje dane". Taka sytuacja rodzi konkretne
    skutki i nie może wydarzać się sama z siebie, bez wyrażenia woli
    przez osobę, której te skutki dotyczą!

    Drugą sprawą jest użycie danych osobowych w zakresie, do którego
    firma nie była upoważniona (mam na myśli ustawę o ochronie d.os.).
    Założenie tego rodzaju konta wykracza, moim zdaniem, poza zakres
    czynności niezbędnych do zrealizowania sprzedaży, wymaga zatem
    dodatkowej zgody klienta.

    No i na końcu jest jeszcze regulamin Allegro, naruszony z powodu j.w.