    From: "anakonda" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakaz ruchu na dojezdzie do posesji - nalezy sie mandat?
    Date: Wed, 26 Apr 2006 23:20:43 +0200

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:e2ncj4$v12$1@opal.futuro.pl

    > A co powiesz na zakaz ruchu postawiony na początku "drogi" leśnej?
    > Wszak nie jest to droga twarda. Znak nie obowiązuje?
    nie bąź leniwy i nie zadawj pytań co ja myśłe - przeczytaj uważnie tekst -
    podalem link .
    Nie będę podawał innych. Problem polega na tym, że w brew temu co niektózy,
    też w tej dyskusji twierdzą, przepisy kodeksu drogowego nie zawsze
    obowiązują albo, jest trudno w niektórych sytuacjach jednoznacznie ustalić
    czy w danej sytuacji obowiązują. Powodem tego jest to, że w niektórych
    przypadkach "terminologia" używana w kodeksie drogowym jest sprzeczna bądź
    nie adekwatna do obecnego stanu prawnego. Z zapisu Art. 1 kodeksu drogowego
    wcale nie wynika, że Kodeks obowiązuje na każdym kawłku gruntu ,a jedynie
    ,że w sprawach bezpieczeństwa ruchu obowiązuje ,a to nie jest całkiem to
    samo.Ten przepis wcale nie nakłada obowiązku na właściciela parkingu
    stawiania na nim znaków i własnie często z takiego niezrozumienia wynikają
    problemy, jak również stawianie znaków przez administrację na gruncie zwanym
    umownie drogą po której jeżdżą samochody - jeżeli faktyczny stan prawny tego
    gruntu tej"drogi" nie jest prawnie uregulowany - nie nadano jej
    odpowiedniego statutu - jest sprzeczne z prawem i nie ma potrzeby do
    stosowaia się do tych znaków.
    Mowiąć całkiem krótko Sejm zamiast zajmować się byle czym powinien
    znowelizować Kodeks Drogowy tak by jego określenia i terminologia
    odpowiadała aktualnemu stanowi prawnemu.

    abul