    From: " wislany" <w...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zachowek co powinien zrobić sąd
    Date: Wed, 24 Mar 2010 17:33:49 +0000 (UTC)

    Witam

    Historia jest skomplikowana i opisywanie jej w szczegółach zagmatwa sprawe

    W tej chwili są dwa postanowienia sądu o nabyciu spadku po tym samym
    spadkodawcy jedno z przed 10laty (ustawowe) drugie roczne (testament).
    Rozpoczyna się rozprawa o zachowek. Czy można w trakcie rozprawy ujawnić, że
    osoba domagająca się zachowku, dawno temu uzyskała już spadek na mocy ustawy
    (jest na to prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku)? Obecnie w obiegu
    są dwa
    postanowienia sądu o nabyciu spadku ("ustawowe" i "testamentowe"). Z tego co
    wiem to dopóki postanowienia się unieważni to można się nim posługiwać. Czy w
    tej chwili zachowek się należy?

    Pozdrawiam
    Wiślany