  • Data: 2014-01-16 21:54:19
    Temat: Re: wyrok NSA w sprawie apostazji
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:52d83be5$0$2204$65785112@news.neostrada.pl...

    > A jakie tu masz zewnętrzne zachowanie? Tylko wewnętrzne.

    Super, tylko powiedz mi, jak się wypisać z kościoła nie brnąc
    w pojęcia z zakresu prawa kanonicznego? Ci ludzie nie chcieli
    przechodzić przez kościelną procedurę apostazji, tylko wypisać
    się z organizacji religijnej tak, aby nie mogła ona uznawać ich
    za swoich członków.

    Brakuje zewnętrznej, świeckiej procedury, która miałaby świeckie
    skutki. Choć mogłaby mieć i takie i takie - zobacz na Niemcy. Tam
    wystąpienia z kościoła dokonuje się wobec państwa, idąc z dokumentem
    tożsamości od urzędu i wypełniając formularz. Swoją drogą, Polacy
    którzy pracują w Niemczech, też mogą skorzystać z tej drogi
    i konsekwencje będą takie same, jak "polskiej" apostazji.

    http://www.currenda.diecezja.tarnow.pl/archiwum/2007
    /03/art-28.php