    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypożyczanie sprzętu - czym się zabezpieczyć?
    Date: Thu, 15 Apr 2010 22:06:44 +0200

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:hq7kua$e9e$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > Zajmuję się m.in. instalacją systemów telewizji dozorowej i czasem padają
    > do mnie zapytania odnośnie możliwości wypożyczenia takiego sprzętu na
    > jakiś okres.
    > W związku z tym mam pytanie: jak zabezpieczyć się przed utratą tego
    > sprzętu? ja widzę takie opcje:
    > - kaucja (ale ta na pewno nie pokryje kosztu sprzętu)
    > - dobrze sporządzona umowa dzierżawy
    > - weksel ?? tu nie wiem jak to wygląda, mogę takie coś dać do podpisanie
    > spółce z o.o., S.A. itp.?
> [...]

    Weksel niewiele większe daje zabezpieczenie daje, od sporządzonej dobrze
    umowy, a odstraszy klientów, bo część będzie się bała to po prostu
    podpisać. Ja bym rzecz widział tak. Po pierwsze sprzęt stanowi Twoją
    własność, więc odmowa jego z wrotu będzie przestępstwem przywłaszczenia. To
    jakieś tam zabezpieczenie, choć oczywiśnie nie zapobiegnie to przypuśćmy
    utrzymywaniu przez wypożyczającego, że mu sprzęt skradziono. Pozostaje po
    prostu statystycznie wrzucić procent kosztu urządzeń w najem.