eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowypowiedzenie umowy o prace - prosze o sprawdzone informacje › Re: wypowiedzenie umowy o prace - prosze o sprawdzone informacje
    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie umowy o prace - prosze o sprawdzone informacje
    Date: Sun, 14 Dec 2003 23:18:53 +0100

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, w...@i...pl napisał(a):

    > 1. Pracodawca molestuje mnie psychicznie w miejscu pracy (wulgarne odzywanie
    > sie, wyznaczanie zadan do wykonania niemozliwych czasowo, brak komunikacji
    > polegajacy na nieprzyjmowania do wiadomosci <niewysluchiwaniu> zadnych
    > argumentow z mojej strony,

    Skad ja to znam:-/
    Gdybys mial swiadkow. Moze byly wspolpracownik?

    > zmuszanie do pracy po godzinach, w weekendy,
    > podczas zwolnienia chorobowego, podczas urlopu itp.).

    Musisz zaczac zbierac dowody na to, ze rzeczywiscie pracowales w
    okreslonym czasie i miejscu. Np. przy wyjsciu mozesz zadzwonic do
    domu. W bilingu bedzie to odnotowane. To samo po przyjsciu do
    pracy w niedziele i tuz przed wyjsciem. Jezeli nie masz telefonu
    w domu, to do kogos z kim b. czesty kontakt nie bedzie zbyt
    podejrzany. Jezeli w budynku jest straznik, zbieraj podpis z
    godzina wejscia i wyjscia. I tak sie to kiedys wyda, ale co
    zbierzesz, to Twoje.

    > Nie wiem czy moge
    > nazwac to mobbingiem?

    Tak

    > Pytanie brzmi, czy jest jakas instytucja w Polsce, ktora pomaga w tego typu
    > przypadkach (rozwazam mozliwosc podania pracodawcy do sadu - moja
    > wytrzymalaosc psychiczna jest na wyczerpaniu).

    Panstwowa Inspekcja Pracy.

    > 2. Zastanawiam sie rowniez nad wypowiedzeniem umowy o prace.

    Nie dawaj wypowiedzenia, dopoki nie bedziesz pewny, ze otrzymasz
    potem zasilek. Jak? To juz wyjasnili Ci grupowicze. Wytrzymaj
    jeszcze troche i zbieraj dowody. ZBIERAJ DOWODY.
    Same slowa, to moze byc za malo.
    Jak juz bedziesz mial wystarczajaca ilosc dowodow, nie informuj
    pracodawcy, tylko zloz pozew do sadu pracy. Wtedy mozesz juz
    zaczac pracowac normalnie. Nie zostawaj po godzinach. Zazadaj
    takiego polecenia na pismie. I tak cie wyrzuci:-( Ale do tego
    momentu troche odpoczniesz.

    W kazdym razie mozesz napisac do mnie na priva. Moze cos razem
    wymyslimy.

    > 5. Czy moge wypowiedziec umowe o prace bez okresu wypowiedzenie (lub zadac
    > odszkodowania) w przypadku lamania przez pracodawce prawa?

    Tak.
    Kodeks Pracy
    Art. 55. § 1^1. Pracownik może rozwi?zać umowę o pracę w trybie
    okre?lonym w §
    1 także wtedy, gdy pracodawca dopu?cił się ciężkiego naruszenia
    podstawowych obowi?zków wobec pracownika; w takim przypadku
    pracownikowi przysługuje odszkodowanie w wysoko?ci wynagrodzenia
    za
    okres wypowiedzenia, a jeżeli umowa o pracę została zawarta na
    czas
    okre?lony lub na czas wykonania okre?lonej pracy - w wysoko?ci
    wynagrodzenia za okres 2 tygodni.

    Tak w ogole, to baaardzo pouczajaca lektura. Szczegolnie jesli
    jest z komentarzami.

    > jak to uczynic? jakie przedstawic dowody? (czy np. dyktafon jest dowodem?)

    Byloby fajnie jakby Ci sie udalo. Zawsze kolejny argument. Tylko
    sprawdz najpierw, czy dobrze nagrywa przez warstwe ubrania;-)

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x14FF5BF4
    Nie komentujemy i nie komentujemy, dlaczego nie komentujemy.
    (C) by Boguslaw Majewski - MSZ