  • Data: 2004-01-29 15:09:22
    Temat: Re: wyplata rekompensat
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ćwiczyłem to kiedyś (mój ojciec zmarł 1993r)
    > przysługuje rekompensata tylko spadkobiercom "uprawnionego" czyli osoby,
    > która zmarła po wejściu
    > w zycie ustawy

    ???a czy uprawnionym nie bylo sie przed wejsciem w zycie ustawy,

    Ano ponoc nie.....

    http://www.kprm.gov.pl/2157_3952_8763.htm

    Wypłaty zaczynają się od 25 marca br. . Osobami uprawnionymi do otrzymania
    rekompensaty pieniężnej są:
    (....)
    4. spadkobiercy osób uprawnionych do otrzymania rekompensaty, które zmarły
    po 12 kwietnia 1997 r., czyli po wejściu w życie ustawy rekompensacyjnej.
    Zgodnie z prawem nie można dziedziczyć praw, których ktoś nie zdążył nabyć.
    Jeśli więc ktoś zmarł przed wejściem w życie ustawy, to nie zdążył nabyć
    praw do rekompensaty, a więc nie mógł przekazać tych praw swoim
    spadkobiercom. .
    (....)

    pozdr