  • Data: 2011-04-06 16:36:58
    Temat: Re: wypadek na nartach w Czechach
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Pomińmy tę kwestię, iż to nie jest sprawa umowna, więc jak
    > inni piszą - nie przystaje.

    Co nie jest umowne ? Opłaty za takie akcje ?

    > Trzymając się wersji z klientem: ależ OCZYWIŚCIE, że klientowi!
    >
    > Kwestią umowną będzie, czy z klientem rozlicza się za wyjazd
    > czy za godzinę akcji.

    O tym nie było tylko czy płacisz za gotowość

    > Nie konkretny klient, ale "średnia klientów"
    > musi zapłacić za za to że ileś ludzi siedzi na 4.literach
    > "w gotowości".

    To sobie tak działalność kalkulujesz bo jakbyś klientowi wystawił rachunek z
    kwotą za czekanie to by odmówił zapłaty i tyle. Nie taksówka przecież, że
    się płaci za czekanie również tylko za udzieloną pomoc, prawda ?

    > Ależ ona IM SIĘ OPŁACA!

    No właśnie, tak sobie zorganizowali. Ale jakby jakimś cudownym trafem ludzie
    zaczęli wielkrotnie rzadziej ulegać wypadkom to nie mogliby ich obciążać
    bardziej za czekanie tylko musieliby jednak najpierw przeorganizować swoją
    działalność np zmieniając cennik.

    > Jak "usługa" jest przymusowa, to nie ma takiej możliwości.

    Nie ma przymusowej, może być umowa społeczna, zasadniczo nie musisz
    wchodzić.

    > Spróbuj się kłócić z urzędnikiem czy 10 zł za wydanie dowodu
    > to dużo czy mało :]

    No wiem, jakbym chciał zrezygnować z obywatelstwa polskiego to mogą odmówić
    póki nie zapłacę wszystkiego co mi państwo słusznie naliczyło jednak ...
    mogę w to obywatelstwo w ogóle nie wchodzić.

    > IMHO mylisz się - widzisz ten jazgot w prasie (polskiej), jakby
    > np. nieprzytomne ofiary wypadku zostawili na stoku?

    Ciągle to jednak jakaś umowa i jakaś usługa choćby nie te cywilne.