  • Data: 2003-12-11 12:38:45
    Temat: Re: wynajem
    Od: b <f...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2003-12-11 13:07, Użytkownik asia napisał:
    > tez tak myslałam, że jak nie płaci podatków to nie podskoczy, a czy
    > da sie to jakoś sprawdzić, bo niby daje takie prowizoryczne rachunki tj
    > napisane, że na kartce, że zapłacone za wynajem za który miesiąc ,
    > data i podpis, może to wystarcza do rozliczenia i może na podst. tego
    > płaci podatek ? pozdrawiam :)

    jeśli płaci podatek zryczałtowany (8%) to chyba zostaje sam US, ale w
    momencie sprawdzania w pewnym sensie już się na niego donosi.
    jeśli prowadzi "działalność" to rachunki powinny być "urzędowe"
    wystarczy się spytać czy może wystawić rachunek bo wam jest potrzebny do
    odliczenia podatku (za naukę chyba to się tak nazywa... co za problem
    picować) a znając życie to podatku nie płaci, a ciąganie po sądach też
    jakoś pewnie mu się nie widzi. jedyny problem jaki wam zostanie to
    unikanie go na ulicach i pilnowanie domu w miejscowości rodzinnej - bo
    tam ma mieszkanie. prawo prawem a życie życiem.
    a skąd to wiem? akurat miałem zgryz z właścielami mieszkania które
    wynajmowałem przez dwa lata, po opuszczeniu mieszkania okazało się, że
    chcieli ode mnie zapłaty za wodę wg liczników, wynosiło to jakieś 300zł
    (zebrało się przez te dwa lata) na umowie było coś napisane o opłacie za
    wodę ale było jedno słowo kluczowe: opłaty _bieżące_ ale jakoś moje
    tłumaczenie do nich nie trafiało, że mogli przecież to podliczać co
    miesiąc a nie po 2latach... tak więc poprosiłem o wysłanie mi najlepiej
    listem poleconym rachunku bo potrzebuje do urzędu skarbowego i nagle
    zrobiła się cisza...

    b.