    From: "Sarpedon" <f...@t...cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wymuszona doplata do biletu lotniczego
    Date: Sat, 8 May 2004 13:34:20 +0200

    *wald* [ a...@w...pl ] napisał(a):

    > Witam, kupilem bilet w biurze turystycznym placilem 2000PLN,
    > zaplacilem na miejscu gotowka, dostalem rachunek na ktorym pisze
    > ze jest do zaplata za bilet, nr lotu, wylot, przylot i moje
    > nazwisko, byla to oplata koncowa. Bilet mialem odebrac za tydzien

    widze, ze nie ma tzw oplaty lotniskowej...

    > w tym biurze na podstawie tego rachunku. Dwa dni pozniej mialem
    > telefon z tego biura ze "TRZEBA" doplacic 80zl bo osoba

    ...ktora to niestety moze wynosic 80 zl

    > wystawiajaca sie pomylila nie doliczajac jakis tam oplat bo byl
    > duzy ruch w biurze... To zwykle naciaganie klienta ktory nie ma
    > wyjscia i musi doplacic za bilet bo musi wyleciec i nie ma czasu
    > na inna rezerwacje... 1) czy musze doplacic te 80zl i na jakiej
    > podstawie, przeciez zawarlem umowe na przedstawionych warunkach i

    nigdy nie mialem przypadku, zebym nie mial oplaconej olaty
    lotniskowej, wiec nie wiem, czy na lotnisku bedziesz musial doplacic
    czy nie

    > kosztorysie, zaplacilem gotowka? 2) czy moga nie wydac mi biletu i
    > na jakiej podstawie dopoki nie zaplace? maja argument przymusu ,
    > wylatuje 25 maja a bede tam 20 maja... 3) co moge zrobic jak nie
    > wydadza mi biletu na miejscu, czy zadac jakis pism wzywajacych do
    > zaplaty z podstawa prawna, lub podstawa zaplaty, czegokolwiek, jak
    > sie przed tym bronic? rzecznik konsumenta? thx

    najlepiej zadzwon do tego biura i zapytaj sie za co dokladnie te 80
    zl, jesli to oplata lotniskowa, to zadzwon albo jedz na jakiekolwiek
    lotnisko i sie zapytaj czy i kiedy bedziesz musial ją zaplacic

    a tak swoja droga... dokad masz ten bilet ??

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13