  • Data: 2009-10-08 11:44:33
    Temat: Re: wyłączający sie PC...
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mirosław Habarta wrote:

    > Mnie zaintrygowało coś innego. Po co komu taki obrazek.
    > Bo to, że ktoś ma 72 GB danych do obrobienia, to nic takiego.
    > Ale obrazek ? Obrazek to wg. mojego rozumienia tego słowa coś,
    > co można sobie obejrzeć an ekranie, wydrukować, etc.
    > Ale jaką rozdzielczność musiałby mieć taki obrazek ? I jakie urządzenie
    > wyświetlające może to wyświetlić ? Przecież licząc po 4B na piksel
    > dostajemy
    > 36e9 pikseli co daje nam obrazek o wymiarach .... W każdym razie,
    > mój monitor 1600x1200 ma 1.92 megapiksela, więc takich monitorów trzeba
    > by ustawić
> [...]

    Istnieje inny świat, oprócz komputerów :-) Standardowo przyjęta
    rozdzielczość dla druku wysokiej jakości to 1200 dpi (chociaż istnie też
    2400 dpi). Dorzućmy do tego odpowiedni poziom kolorów (16 bitów na
    kolor) i w wyniku wyjdzie Ci... plakat 60 x 80 cm :-) Co prawda nie
    widziałem takiego zwierza w praktyce, ale to nie znaczy, że nie można ;-)

    M.