  • Data: 2007-01-01 12:28:49
    Temat: Re: wykorzystanie pomysłu w programie komputerowym
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    R.A.M. napisał(a):
    > Przepraszam, ale ja nie widzę żeby mój przypadek był wspomniany.
    > W praktyce wiem, że różne firmy wykorzystują pomysły innych. Np Windowsy
    > Microsoftu to plagiat systemu operacyjnego na komputery Macintosh, a
    > OpenOffice to plagiat Microsoft Office.

    Jesli tak chcesz podchodzic do programowania, to daj sobie spokój.
    Wszystko juz ktos kiedys napisal i wszystko bedzie plagiatem...
    A przy okazji Windows nie jest z macintosh'a zciagniety, ale z GEMu os'a
    Digital Research (miedzy innymi tworcy TOSa). DR wykupiona zostala przez
    Calder'a bardziej dzisiaj znana jako SCO Group. :)

    > Czy ktoś mógłby mi pomóc?

    Restrykcyjne prawo patentowe (na wzor hamerykanskiego) nie przeszlo
    glosowania w komisji UE. Tak wiec nie moze Cie nikt pozwac o uzywanie
    opatentowanego 'dwukliku' lub tym podobnych. Nie rozstrzasająć sie
    zbytnio nad tym, czy to dobrze czy zle, mozna powiedziec, ze program
    moze byc inspirowany innym programem do momentu, az nie wkroczy w
    kolizje z prawem autorskim. Prosciej, czyli do momentu gdy niebedzie
    mozna powiedziec, ze dokladnie takie a takie rozwiazanie zostalo
    skopiowane z danego programu (np. wyglad, specyficzne cos tam).

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    --
    SoftSYSTEM