  • Data: 2006-04-12 16:36:55
    Temat: Re: wybor operatora gazu, wody czy pradu
    Od: rumcajs_m <r...@S...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W poscie <news:e1il8q$pdr$1@atlantis.news.tpi.pl> mieszkaniec
    napisał(a):
    > Nie rozumiem za bardzo na czym ma polegać dowolny wybór operatora tych
    > mediów. O ile normalne jest, że mogę sobie wybrać kto ma mi doprowadzić
    > kabel do tv kablowej czy telefonu, ale kto mi będzie doprowadzał osobną
    > rurę do np gazu, czy kabel energetyczny?!
    > Jak na razie kraj jest podzielony na kilka regionalnych spółek i nic się
    > w zasadzie nie zmieniło, to ma być ta wolna konkurencja?

    Nie wybierzesz nowego operatora, wybierzesz nowego sprzedawcę. Nie
    będzie nowego kabla, bo np. w przypadku energii elektrycznej, dostawa
    energii (towaru) realizowana będzie przez dotychczasową spółkę
    dystrybucyjną (tzw. operatora sieci dystrybucyjnej). Operator będzie
    zobowiązany dostarczyć energię zakupioną przez Ciebie od innego
    sprzedawcy.
    W związku z tym, za usługę przesłania energii zapłacisz tak jak
    dotychczas lokalnemu operatorowi, natomiast za energię zapłącisz
    nowowybranemu sprzedawcy, z którym zawrzesz umowę sprzedaży energii.

    --
    pozdrawiam
    rumcajs_m