    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wojsko a powrot do kraju
    Date: Fri, 15 Dec 2006 18:47:54 -0600

    "maw2be" <m...@c...onet.pl> wrote in message
    news:49b1.0000015c.4582f5c4@newsgate.onet.pl...
    > witam.
    > moze temat jest juz troche oczytany, jadnak na chwile obecna nie mam zbyt
    > wiele
    > czasu aby sie zaglebiac w archiwum, dlatego prosze o informacje.
    > mianowicie
    > sytuacja wyglada nastepujaco.
    > w czerwcu wyjechalem na sezonowke do angli i zostalem tu na dluzej, od
    > pazdziernika mam stala legalna umowe na czas nie okreslony. w tym czasie
    > dostalem kilka wezwan do WKU. rodzice dzwonili i powiedzieli ze jestem w
    > angli,

    no i słusznie.

    > odpowiedz byla, ze jak wroce to mam sie zglosic. jednak wczoraj zapukal do
    > nich
    > dzielnicowy z poleceniem dostarczenia mnie do wku.

    bo im nie uiwerzyli, dlatego sprawdzają.

    > powiedzieli mu to samo co
    > im, ze jestem w angli. na swieta chce przyjechac, jednak mam obawy czy
    > mnie na
    > lotnisku nie zgarna.

    nie, jak narazie WKU jeszcze cie nie szuka.

    zapewne się nie wymeldowałeś wyjeżdżając z Polski.

    > jakie sa szanse ze tak sie stanie? policja ma dostep do
    > bazy pasazerow przylatujacych? czy cos mi grozi jak przyjade na swieta?

    Narazie nic.
    WKU musiałoby cię zacząć intensywnie szukać, pewnie jeszcze nie, tym
    bardziej, że wiedzą, że cię nie ma.

    >oraz
    > mam drugie pytanie. jesli mnie na lotnisku nie zgarna, to czy jak udam sie
    > po
    > przylocie (miedzy swietami a sylwkiem) do wku i przedstawie im kontrakt i
    > inne
    > papiery czy to wyjasni sprawe?

    wyjaśni. tylko nie czekaj do świąt a wysyłaj papiery od razu a anglii.

    Art. 44.
    1. Nie powołuje się do czynnej służby wojskowej poborowych uznanych za
    zdolnych
    do tej służby:
    1) obywateli polskich, którzy stale zamieszkują za granicą;

    3. W sprawach, o których mowa w ust. 1, orzeka wojskowy komendant uzupełnień
    NA WNIOSEK POBOROWEGO. Decyzję wojskowego komendanta uzupełnień doręcza
    się poborowemu na piśmie wraz z uzasadnieniem.

    Trzeba się pofatygować z papierkiem.
    Od razu z Anglii po pierwszym wezwaniu było im wysłac pismo, że mieszkasz za
    granicą na stałe a nie czekać aż sprawa sama przyschnie.