  • Data: 2005-07-13 16:49:45
    Temat: Re: wniosek o zabezpieczenie powództwa
    Od: "dan" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jaQbek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:db3ege$31e$1@korweta.task.gda.pl...

    > Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Czy byłbyś tak dobry i dał mi jakiś przykład ? Jakie moga być sposoby
    > zabezpieczenia powództwa ?

    Zabezpieczenie roszczeń pieniężnych następuje przez zarządzenie:
    1) zajęcia ruchomości, wynagrodzenia za pracę albo wierzytelności lub innego
    prawa;

    2) obciążenia nieruchomości dłużnika hipoteką przymusową lub zastawem
    wpisanym do rejestru okrętowego;

    3) zakazu zbywania lub obciążania nieruchomości, która nie ma urządzonej
    księgi wieczystej albo której księga wieczysta zaginęła lub uległa
    zniszczeniu.

    I czy w tym wypadku, jeśli jest to pozew
    > przeciwko spółce cywilnej, zabezpieczany powinien byc majątek spółki, czy
    > jej wspolników ?

    Przy sc majatkiem spolki jest w istocie majatek jej wspolnikow.
    Odpowiedzialnosc wspolnikow sc jest osobista i solidarna. Jakikolwiek ich
    majatek wskazesz to bedzie ok.

    > Czy wystarczającym powodem złożenia wniosku może być fakt, że w ubiegłym
    > miesiącu był problem z terminowym otrzymaniem wynagrodzenia, a w tym nadal
    > go nie otrzymałem (mimo rozwiązania umowy), gdyż zdaniem wspólników konto
    > firmy jest puste.

    To nie jest wystarczajacy powod. Musisz uprawdopodobnic ze brak
    zabezpieczenia uniemozliwi pozniejsze zaspokojenie. Np uprawdopodobnic ze
    wspolnicy wyprzedaja caly majatek.

    Dan