    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: właściciel kamienicy-usuwanie graffiti
    Date: Tue, 20 Oct 2009 23:03:59 +0200

    Użytkownik "Lutek34" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    news:2495e964-0d4a-4268-a3c1-9a641d5c340f@q14g2000vb
    i.googlegroups.com...

    > Dostałem dziś pismo ze straży miejskiej o przymusowym usunięciu
    > graffiti z elewacji kamienicy której jestem właścicielem w ciągu 2
    > tygodni pod groźba mandatu w wysokości 2000zł.
    > Czy taki przymus jest zgodny prawem? Czy w innych miastach też są
    > stosowane takie metody? W mnie sprawa dotyczy Rzeszowa.

    Wydaje mi się, ze to radosna twórczość miejscowych Strażników. Zacznijmy od
    tego, ze najwyższy mandat to 500 zł. W zbiegu kilku wykroczeń 1.000 zł. Co
    więcej zakładając, ze Ty owego graffiti nie malowałeś, to nie przychodzi mi
    do głowy żaden przepis prawny zabraniający posiadania kamienicy z
    namalowanym graffiti. Może wywodzą soje polecenie z regulaminu utrzymania
    porządku w mieście i ma to być niby nakaz posprzątania, ale to dość
    rozszerzająca interpretacja. Chwilowo pisemnie zażądał bym wskazania
    podstawy prawne, to ewentualnie będzie sie można do tego odnieść. Bo jeśli
    podstawy nie ma, to pismo tego typu dość ostro ociera się o kodeks karny.