    From: Jakub Mendys <k...@j...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: włamanie na skrzynke emailowa - prawo
    Date: Thu, 7 Feb 2008 05:14:15 -0800 (PST)

    > A przykłady *skazania* istnieją? :-)
    > Jaka była maksymalna kara *rzeczywiście* wymierzona?

    Z mojego doświadczenia: pewna osoba niszczyła moją korespondencję
    (listy zwykłe), inne odsyłała do nadawcy z adnotacją (adresat nie
    znany). Udałem się na prokuraturę gdzie złożyłem stosowne
    zawiadomienie. Przy okazji złożyłem zawiadomienie o przywłaszczeniu
    mojego mienia przez tą samą osobę na kwotę 2500zł. W toku postępowania
    Policja przesłuchała osobę w charakterze świadka. Na przesłuchaniu
    osoba potwierdziła, że niszczyła moją korespondencję oraz że pozbawiła
    mnie wymienionego mienia (wszystko zapisane w protokole). Akta wróciły
    do prokuratora który... odmówił wszczęcia postępowania z powodu(!)...
    braku możliwości ustalenia stanu faktycznego(!).
    Odwołanie od decyzji prokuratora nic do sprawy nie wniosło. Sąd
    podtrzymał decyzję prokuratora.

    Ot życie.

    k.