    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: witam problem z mieszkaniem
    Date: Tue, 21 Jun 2005 09:40:59 -0500

    thelete wrote:

    > pytanie czy majac umowe w reku i ewentualnie zeznanie pisemne swiadkow
    > jestem cos w stanie zalatwic z ta ksiega wieczysta
    > czy to znowu sprawa dlas sadu ktora bedzie sie toczyc 5 lat podczas ktorych
    > moj sasiad moze zrobic tysiace rzeczy

    umowy kupna nieruchomości muszą być zawarte w formie notarialnej, czyli
    de facto nie jesteś właścicielem tej nieruchomości a ta umowa jest nieważna.
    Pytanie tylko jak to było ileś lat temu, co jest w księgach wieczystych
    i czy zasiedzenie nieruchomości nie będzie tu miało istotnego znaczenia.
    Ty się nie pytaj, ty szoruj do prawnika.
    Bez sądu raczej tego na pewno nie odkręcisz.
    Ja bym sąsiadem narazie nie przejmował, ja bym się przejmował faktem, że
    nigdy ten dom nie był formalnie waszą własnością.