    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wezwanie do zapłaty - e-mailem?
    Date: Fri, 04 Sep 2009 11:53:12 +0200

    Piotr pisze:

    > Chodzi mi o postępowanie które jest uproszczone i płaci się 4 razy mniej
    > kosztów sądowych (postępowanie nakazowe?)

    4 razy mniej faktycznie płaci się w postępowaniu nakazowym. Uznanie
    długu powinno być wystarczające do postępowania nakazowego
    (art. 485 par. 1 ust. 3 - sąd wydaje nakaz zapłaty na podstawie
    dołączonego do pozwu "wezwania dłużnika do zapłaty i pisemnym
    oświadczeniem dłużnika o uznaniu długu".)

    Jeśli jednak sąd ma odmienne zdanie, to najprościej i najszybciej
    będzie dopłacić 3/4 i mieć nakaz w postępowaniu upominawczym. Jaka jest
    wartość przedmiotu sporu?

    > Wracając do wezwania do zapłaty, to wystarczy raz wysłać listem
    > poleconym wezwanie do zapłaty i po tygodniu można składać pozew?
    > Czy kodeks określa co ma zawierać wezwanie? Nie mogę tego znaleźć..

    Zacytowałem - "§ 2. Powód powinien dołączyć do pozwu odpis reklamacji
    lub wezwania do dobrowolnego spełnienia żądania wraz z dowodem
    doręczenia albo wysłania go pozwanemu przesyłką poleconą oraz odpisy
    pism świadczących o próbie wyjaśnienia spornych kwestii w drodze rokowań."

    --
    Liwiusz