  • Data: 2007-10-08 12:10:09
    Temat: Re: weryfikacja podpisow poparcia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:feboqq$c5t$1@news.onet.pl...

    > Do tej pory nie były.

    Były. Juz w latach 90-tych niektóre komitety wyborcze mały z tym kłopoty.

    > Sprawdzano tylko miejscowość, prawidłowość nr PESEL - ilość cyfr, płeć -
    > i czy osoba jest pełnoletnia (też z numeru PESEL).
    > No chyba, że podpisy idą do prokuratury, ale to się dzieje dopiero od
    > ostatnich wyborów.
    > Wcześniej wszystko łykano jak leci.

    Nie masz racji. Co najmniej w połowie lat 90-tych były już pierwsze takie
    sprawy. Wcześniej nie pamiętam. Inna sprawa, ze bywał kłopot z
    udowodnieniem winy, bo listy nie były podpisywane przez osoby zbierające
    podpisy i po ujawnienia fałszerstwa trudno było dowieść winy konkretnej
    osobie. teraz teoretycznie się to zmieniło. nie wiem, jak w praktyce to
    wygląda.