eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowejście na budowę mojego domu - czy konieczna zgoda developera? › Re: wejście na budowę mojego domu - czy konieczna zgoda developera?
    From: Sebcio <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wejście na budowę mojego domu - czy konieczna zgoda developera?
    Date: Tue, 04 Dec 2007 13:42:48 +0100

    Yes pisze:

    > Problem z kontrolą przy odbiorze jest taki, że tego drewna już nie
    > widzisz i nie możesz stwierdzic czy jego wilgotnośc jest ok :(.

    Możesz. Żaden problem zrobić badanie więźby dachowej już po odbiorze
    budynku.

    > Gwarancja na 3 lata (max) a po 5 latach - wymiana dachu bo robaki zjadły
    > i wilgoc wyłazi. No ale cóz - to taki standard w naszym budownictwie.

    Nie przesadzaj, jeśli robak jest "jednym z gorszych robactw
    pustoszących drewno", to w ciągu 3 lat na pewno będzie można stwierdzić
    jak ów robak to drewno pustoszy.

    Nie zdziw się jednak jak się okaże, że po postawieniu domu więźba się
    przesuszyła a robaki pozdychały. Zwykle tak właśnie to wygląda a
    niedoświadczeni klienci developerów, którzy naczytali się "Muratora",
    robią niepotrzebne problemy jeszcze na etapie budowy (żeby nie było, sam
    jestem klientem developera, tylko już nieco bardziej zorientowanym).
    Później okazuje się że niepotrzebnie.

    Tak już OT - kolega interesuje się drewnem. Nie zwrócił uwagi na sposób
    wykonania hydroizolacji fundamentów ? Żeby się nie okazało że walczył z
    wykonawcą o drewno a później zamieszka w domu ze szczelnym dachem i wodą
    w piwnicy...

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio