eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowejście na budowę mojego domu - czy konieczna zgoda developera? › Re: wejście na budowę mojego domu - czy konieczna zgoda developera?
    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wejście na budowę mojego domu - czy konieczna zgoda developera?
    Date: Mon, 03 Dec 2007 22:57:18 GMT

    Użytkownik "Yes" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fj1rud$9gv$1@news.onet.pl...
> [...]
    > jednorodzinnych, w tym jedno jego. Kolega jako dośc nieufny osobnik -
    > pewnego dnia poprosił o próbki drzewa przeznaczonego na konstrukcję
    > dachową i po przebadaniu okazało się że jego wilgotnośc jest dużo wyższa
    > niż powinna byc, ale to można podważyc. Natomiast na dodatek wśród próbek
    > odnalazł robaka, który okazał się jednym z gorszych robactw pustoszących
    > drewno (spuszczel pospolity czy coś takiego).
    >
    > Jak zakomunikował o tym kierownikowi budowy został z niej wyrzucony i
    > oznajmiono mu że nie ma prawa wstępu na budowę do czasu odbioru.

    Kierownik budowy mial do tego prawo!

    > I tu dwa pytania:
    >
    > 1. Czy rzeczywiście nie może przeprowadzac sobie losowej kontroli
    > "własnej" budowy?

    "wlasnej" nie - wlasnej tak!
    Od kontroli jest inspektor budowlany ktory ma wszelkie do tego uprawnienia.
    Zglos sie w lokalnym ispektoracie, zpytaj - tam dadza ci szczegolowe
    odpowiedzi.
    Osobiscie nie masz zadnych uprawnien by nawet na budowie przebywac. Niewiem
    jak teraz ale przepisy BHP zabraniaja wstep na budowe osob ktore nie maja
    potwierdzonego przeszkolenia BHP - jesli twoj kolega nie ma, to juz z samego
    tego moze miec zakaz wstepu na plac budowy. I tak jak kierownik powiedzial
    ogladnie sobie domek po odbiorze.

    > 2. Co można zrobic z takim przypadkiem gdy wiesz że materiał jaki
    > wykorzystują nie odpowiada normom i temu co podpisał w umowie?

    Zglosisc sie do Ispektora nadzoru Budowlanego. Nic wiecej nie zrobisz.
    Wiesz, to nie film made in holywud kat. D gdzie bohater sam wszystko
    zalatwia lacznie z tym, ze sam sobie idzie na wlasny pogrzeb:)) Tu jest
    realne zycie, realne przepisy, realne sciezki postepowania. Od budowy jest
    budowlaniec od kontroli inspektor, klient jest od placenia i mieszkania.
    Jesli dzialka, pozwolenie jest twoje, i ktos buduje tylko dom dla ciebie to
    mozesz sobie chodzic (tez musisz miec BHP!) ale ty jestes jednym z klientow
    developera a to on [developer] jest wlasnie wlascicielem dzialek,
    pozwolen... ect.