    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: w sprawie publicznej
    Date: Wed, 4 Jan 2012 22:43:50 +0100

    Użytkownik "Dariusz Radomski" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:je2ba7$u1v$1@news.mm.pl...

    > 1) czy osoba, ktora nie skonczyla medycyny moze byc dr n med??????

    Moze skończyłą studia za granicą. No bo inaczej, to jest to raczej mało
    prawdopodobne.

    > 2) Wiadomo ze osoby z porazeniem mozgwym maja tez deficyty intelektualne,
    > problemy z mysleniem abstrakcyjnym. Czy taka osoba moze uzyskac tytul
    > doktora nauk medycznych? Czy to nie jest ABSURD jakis?

    Co do zasady wykluczyć tego nie można.

    > 3) Czy jest mozliwe aby czlowiek bez wyksztalcenia medycznego prowadzil
    > jakies badania naukowe zwazane z medycyna? Czy jest to zlamanie prawa?

    Zależy jakie to badania. Ustawa określają zakresy tych badań.

    > 4) Czy jest mozliwe, aby taka osoba z takim stopniem kalectwea
    > samodzielnie pisala artykuly medyczne i wypowiadala sie publicznie na
    > temat seksologii i seksualnosci innych? Czy to nie narusza prawa?

    Skoro sie wypowiada, to pewnie jest możliwe.

    > 5) Czy sa jakies podstawy prawne aby ukrocic dotychczasowa aktywnosc tej
    > osoby m inn w srodowisku osob niepelnosprawnych? Jego wypowiedzi moga
    > naprawde komus bardzo zaszkodzic, bo jesli ktos posluguje sie nielegalnym
    > tytuem dr n med - jest odbierany jako "expert".

    Bezprawne posługiwanie się tytułem naukowym jest wykroczeniem. Natomiast ja
    po przejrzeniu internetu widzę, ze gość się podpisuje tytułem "dr". Na
    JEDNEJ ZE STRON OPISANO GO TAK: dr n med. Dariusz Radomski,
    Warszawa-Poznań, Współpracuje z Akademią Medyczną w Warszawie, zajmując się
    zagadnieniami epidemiologii prokreacyjnej. Konsultant Wielkopolskiego
    Centrum Seksuologii w Poznaniu..
    Członek Rady Konsultacyjnej przy Wschodnio-Europejskim Centrum Niezależnego
    Życia w Ciechocinku.

    Gdzie indziej znalazłem taką o nim informacje: Inżynier Dariusz Radomski.
    Adres : Zakład Elektroniki Jądrowej i Medycznej ul. Nowowiejska 15/19
    00-665 Warszawa tel. +48 22 660-7577 D.Radomski [at] ire.pw.edu.pl. Nie
    jest co prawda lekarzem (i tak juz pozostanie.. ....i nawet podgladanie
    studentow medycyny podczas zajec i popelnienie doktoratu z NAUK MEDYCZNYCH
    nie pomoze) - szczegoly owej "Struktury rozwoju edukacyjno-zawodowego"
    znajdzie Pan tutaj: staff.elka.pw.edu.pl/~dradomsk/

    Tu jest chyba o nim: http://ibs.ngo.org.pl/instytut.htm Fakt, ze jakaś
    dziwna ta instytucja i raczej bym ich opiniom niespoecjalnie ufał. Ale w
    sparwach seksu, to różnie już bywa.

    > Ku przestrode innych dodam, ze chodzi o Darka Radomskiego, bardzo
    > niesympatycznego czlowieka, ktory potrafi wykorzystywac niewiedze
    > innych,glownie nieswiadomych niepelnosprawnych dla wlasnych celow...
    >
    > Do kogo powinno sie zglosic takie zachowanie?

    Spróbuj zarazić problemem Izbę Lekarską, a dokładniej Rzecznika Etyki, choć
    nie wiem, czy pomoże. A skąd przekonanie, że gość pisze głupoty? Pytam po
    prostu, bo zaintrygował mnie temat i trochę poczytałem jego wypocin. mało z
    tego rozumiem, ale nie przychodzi mi do głowy zadna szkoda, którą mógłby
    spowodować. Wydaje mi się, że to wiedza tylko i wyłącznie dla specjalistów,
    którzy beda potrafili ewentualnie ocenić wiarygodność tych rewelacji. Jest
    kilka artykułów tego faceta.