eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoutracone dane na dyskuRe: utracone dane na dysku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: utracone dane na dysku
    Date: Tue, 16 Sep 2008 20:09:07 +0000 (UTC)
    Organization: Onet.pl
    Lines: 42
    Message-ID: <s...@n...dyski.one.pl>
    References: <gaj2ps$6pp$1@inews.gazeta.pl> <de138$48cd1384$59643a0d$6323@news.upc.ie>
    <o...@j...telgam.pl>
    <989d5$48cedcf1$59643a0d$21684@news.upc.ie>
    <o...@j...telgam.pl>
    NNTP-Posting-Host: 60-goc-28.acn.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1221595747 24510 85.222.83.60 (16 Sep 2008 20:09:07 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Sep 2008 20:09:07 +0000 (UTC)
    X-Sender: H0wPbMNhKg9Lx77os+dZ1a2qGRErgz9/
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    X-Post-counter: 3028
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:553934
    [ ukryj nagłówki ]

    W artykule <o...@j...telgam.pl> leon napisał(a):

    >> gwarancja jest ich oferta (nieobowiazkowa) dla ciebie
    >> jezeli pisze tam ze dane na dysku to twoja broszka to jezeli
    >> zajdzie taka potrzeba formatuja go, wymieniaja itp., itd.
    >> a ty mozesz sobie co najwyzej pomarudzic
    >
    > ja tego nie porawfie zrozumiec gdzie do wymiany
    > wiatraczka procka jest potrzebna wymiana pyty i renstalka systemu?

    Też się zastanawiałem, ale skoro objawy ewidentnie wskazywały na
    wentylator, wówczas nie wymienia się całej płyty gł. Poza tym informacja
    o wykonaniu takiej czynności powinna zostać przekazana do właściciela.

    Mało tego - jeśli serwis wie, że wykonywana czynność może spowodować
    utratę danych, zawsze powinien potwierdzić u właściciela. Nie wiem,
    może zboczenie zawodowe, ale jak pracowałem w jednym z serwisów, to
    nie było mowy o usunięciu plików/sformatowaniu partycji.
    Zawsze przed taką operacją serwis robił kopię dysku (np: Ghostem).
    Po zakończeniu, wszystkie pliki kopiował na nowo zainstalowany system.

    Być może jeśli faktycznie coś takiego miało miejsce (uszkodzenie
    od wiatraczka do całej pł. gł.), wówczas mogło to nastąpić w wyniku
    niedbalstwa lub braku odpowiednich kwalifikacji - np: w trakcie
    niedbałej próby zdjęcia wentylatora do nasmarowania/wymienienia,
    serwisant przejechał śrubokrętem po płycie głównej i to on ją uszkodził.
    Zamiast się do tego przyznać, mógł z "automatu" próbować zatrzeć ślady
    poprzez wymienienie klientowi płyty i zainstalowanie od nowa systemu,
    ale nie myśląc o tego konsekwencjach.
    A to (niedbalstwo, brak kwalifikacji) już jak czytałem kilkanaście dni
    temu na tej grupie, podpada pod odpowiednie paragrafy.

    Ale autor musiałby dokładnie opisać jakie problemy były przed oddaniem
    komputera oraz czym się to objawiało, bo jest to bardzo ważne.

    > wyjasnij mi, ktory to serwis bierze sobie dodatkowe koszty w postaci
    > dodatkowej pracy i wymiany elementow ktore nie zglaszano ze sa wadliwe?
    > taki serwis szybko by zbankrutwal jakby wymial dobre elementy

    Patrz powyższy mój fragment.

    Jacek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1