eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawouszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej sprawie › Re: uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej sprawie
  • Data: 2005-12-11 23:07:07
    Temat: Re: uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej sprawie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11.12.2005 Lukasz <x...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Nie zauwazylismy w sklepie ze zmywarka jest uszkodzona. Wyglada to tak jakby
    > ktos nie trafil wozkiem widlowym (kwadratowy slad odcisniety na styropianie).
    > Styropian byl uszkodzony ale w ferworze zakupu jakos to umknelo ( wiadomo jak
    > jest ).
    [..]
    > Jak sie przygotowac do rozmowy ?

    Liczyć się z tym, że sprzedawca zakwestionuje fakt powstania usterki przed
    wydaniem towaru. Inaczej mówiąc powie, że to Wy uszkodziliście towar.

    > Jakich argumentow uzyc ?

    Bezwzględnie skutecznych za specjalnie nie widzę. Możecie próbować
    argumentować, że jeśli dojdzie do rozprawy sądowej to powołany biegły
    wykaże, że taka usterka mogła powstać z dużym prawdopodobieństwem tylko w
    sklepie/magazynie, przy czym wcale nie jestem pewny czy da się to tak
    łatwo i przekonywująco wykazać, plus ewentualnie sprawy związane z
    przeszłością tego egzemplarza o których dalej piszesz.

    > Jakich form nacisku zeby sprawe udalo sie zalatwic po ludzku ?

    Jak powyższe nie poskutkuje, to proponuję zwrócić się do Federacji
    Konsumentów.

    > Jakie ewentualnie oswiadczenia od nich wziac gdyby szli w zaparte ? tak zeby
    > pozniej w ewentualnym sadzie konsumenckim miec jakas dobra karte, np. ze sklep
    > odmowil przyjecia towaru dnia tego i tego, towar byl orginalnie zapakowany itd."

    Możesz złożyć reklamację w normalnym trybie reklamacyjnym z tyt.
    niezgodności z umową. Taką reklamację muszą Ci przyjąć a jak nie to
    dzowinisz do Inspekcji Handlowej. Potem mają 14 dni na jej rozpatrzenie.
    Jeśli się w tym czasie nie odezwą, to przyjeli. Ale też moga się odezwać i
    odrzucić argumentując jak wyżej. Wtedy formalnie zostaje tylko sąd.
    Innych zaświadczeń obowiązku wydawać nie mają.

    > Nie wierze ze sprawa jest przegrana bo kwitek jest wystawiony magazynowy.
    > W koncu sa jakies bazy danych, gdzies pewnie jest slad ze ktos oddal ten model,
    > a jesli jest slad ze ktos oddal to tez jest slad ze nie bylismy tego swiadomi ze
    > towar jest wadliwy chociazby z tego wzgledu ze nie zostalismy obdarowani zadnym
    > upustem z tego wzgledu.

    Może i jest, ale w tym momencie nie specjalnie masz jak skutecznie tych
    danych żądać. Jeśli sprawa skończy się w sądzie, to ten ostatni ponoć
    może. Piszę "ponoć" bo mam co do tego pewne wątpliwości których ostatnio
    mi tu do końca nie rozwiano (kwestia takiego żądania w kontekscie art.6
    kc). W każdym razie jest spora szansa, że sprzedawca takich watpliwości
    nie jest nawet świadom, co dostarcza Ci w najgorszym wypadku możliwość
    rozsądnego blefu :)

    --
    Marcin