  • 1. Data: 2023-08-20 21:30:18
    Temat: Re: ustawa o zakazie fotografowania
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    > Re: Jest pan "uczestnikiem interwencji"

    > Już kiedyś tu pisałem czemu. Nie chce mi się kolejny raz. Co do zasady
    > nie ma co go legitymować, bo to idiota. Ale jeśli już, to po protu
    > zrobić całą procedurę w kierunku art. 130§2 kk albo §3. Ale w takim
    > wypadku legitymowanie jest tylko początkiem. Jeśli gość jeździ i
    > fotografuje jakieś obiekty ważne dla obronności, to pewnie gdzieś te
    > dane gromadzi. Kwestia do zbadania, czy przykładowo wystawia te dane
    > gdzieś w internecie pomagając temu wywiadowi w identyfikacji celów.
    > Teraz ma być jakaś ustawa o zakazie fotografowania zresztą.

    Tak, już wysłana do Prezydenta. Być może w przyszłym tygodniu będzie
    podpisana.
    https://foto.3mam.net/zakaz_fotografowania_i_nagrywa
    nia_2023.html

    Już jeden youtuber dostał odpowiedź z PKP PLK(?), że mają zamiar z tego
    skorzystać i na kolei będzie ten zakaz wprowadzany. Tylko moje pytanie
    jest takie, jak kolej oznakuje tabliczkami tak, aby:
    Art 616a
    [...]
    4. Obiekty objęte zakazem, o którym mowa w ust. 1, oznacza się znakiem
    zakazu fotografowania w sposób i w miejscach zapewniających widoczność
    tych znaków dla osób postronnych. Oznaczenia obiektu dokonuje podmiot
    władający obiektem.
    [...]
    6. Minister Obrony Narodowej określi, w drodze rozporządzenia, tryb oraz
    terminy wydawania zezwoleń, o których mowa w ust. 5, oraz wzór znaku
    zakazu fotografowania, sposób jego uwidocznienia, utrwalenia i
    rozmieszczenia w lub na obiektach, o których mowa w ust. 1 pkt 1, mając
    na uwadze zapewnienie sprawności postępowania oraz jednoznaczności,
    widoczności i czytelności zakazu w lub na obiekcie.";