    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uporczywe "głuche" i anonimowe telefony
    Date: Fri, 11 Sep 2009 11:41:00 -0500

    Alojzy Zakalec wrote:
    > Koleżanka skarży mi się, że ktoś ciągle wydzwania do niej, najczęściej
    > nic nie mówiąc, zawsze ukrywając nr telefonu.
    > Omijając szczegóły to wygląda na to, iż ktoś celowo, z rozmysłem,
    > perfidnie, konsekwentnie i wytrwale próbuje jej grać na nerwach.
    >
    > Pytanie: czy ofiara takich poczynań jest całkowicie bezbronna, co może
    > uczynić aby zidentyfikować i ukarać sprawcę?
    > Czy operator w uzasadnionych przypadkach może abonentowi ujawnić
    > stosowne wpisy w bazie danych? Albo czy zgłoszenie tego na policję coś
    > da?

    To, że się numer nie wyświetla nie znaczy, że opertor go nie ma.
    Niech zadzwoni do tepsy, czy co ona tam ma i się zapyta co oni są
    wstanie zrobić.
    Na pewno można zablokować połączenia bez prezentacji numeru.
    Wówczas taka osoba się nie dodzwoni.
    Ja mam zrobione tak, że połączenia bez prezentacji numeru lądują w
    automacie i trzeba wklepać trzy cyferki podane przez automat, żeby sie
    do mnie dodzwonić. w 100% blokuje dzwoniące automaty, które nie chcą
    pokaza numeru.
    Operator może też zablokować konkretny numer.
    Po prostu niech się dowie co można zrobić po stronie operatora aby
    pozbyc sie natręta.

    Zgłoszenie na policję nękania też wchodzi w grę, ale to uruchamia całą
    machinę, więc może po prostu zablokowanie numeru wystarczy.