    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: upadłość osoby fizycznej
    Date: Mon, 16 Feb 2009 22:38:29 +0100

    On Sat, 14 Feb 2009, MG wrote:

    > zapewne jakbym byl po prawie to bym sie nie plytal, ale skoro mowie ze
    > prowadzilem firme budowlana, moge nie znac sie na przpisach i ustawach.

    To się mylisz, choć masz rację.
    Jak to ktoś napisał: "w zasadzie prawa znać nie musisz, wystarczy
    żebyś się do niego stosował".
    Równie dobrze możesz TAKI punkt widzenia zastosować np. do ruchu
    na drodze: "nie muszę znać przepisów, ale sobie po drodzę połażę
    bo co mi tam".
    Ta zgryźliwość ze względu na poniższe:

    > a debilne prosze sobie darowac...

    ...i to Ty sobie rezerwujesz prawo do oceny "debilności" tak?

    > ps. prosze o konkretne odpowiedzi jesli ktos wie,
    > bo mi nie jest do smiechu...

    To akurat rozumiem - czego nie rozumiem, to stanowiska "bo
    mi się należy" (cokolwiek) które chyba nadal prezentujesz.

    Ad rem: - akurat opisy są dość zrozumiałe w przepisach, więc
    skoro np. z VATem sobie radę dawałeś... to tu mamy tak:

    +++
    Art. 5.
    1. Przepisy ustawy stosuje się do dłużników będšcych
    przedsiębiorcami, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej.

    2. "Przedsiębiorcš" w rozumieniu ustawy jest osoba fizyczna,
    osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadajšca
    osobowoœci prawnej, której odrębna ustawa przyznaje
    zdolnoœć prawnš, prowadzšca we własnym imieniu
    działalnoœć gospodarczš lub zawodowš.
    Art. 10. Upadłoœć ogłasza się w stosunku do dłużnika, który stał się
    niewypłacalny.

    Art. 11.
    1. Dłużnik jest niewypłacalny, jeżeli nie wykonuje swoich
    wymagalnych zobowišzań.
    Art. 13. 1. Sšd oddali wniosek o ogłoszenie upadłoœci, jeżeli majštek
    niewypłacalnego dłużnika nie wystarcza na zaspokojenie kosztów
    postępowania.
    ---

    I to ostatnie jest AFAIK krytyczne - o upadłość nie wolno wystąpić za
    późno, bo sąd oddali wniosek!

    FYI:
    - nie jestem prawnikiem (za to małym przedsiębiorcą tak), nie
    możesz więc oczekiwać porad
    - z rzeczywistym przebiegiem postępowania upadłościowego "małej" DG
    nie miałem do czynienia, "wielką" widziałem z bardzo daleka.

    To powyżej to świadomość że takie postępowanie jest i mniej
    więcej na jakich kryteriach się opiera.
    Niestety "zabranie wszystkiego co teraz masz", jak napisał
    "666", jest mniej więcej skutkiem upadłości (stąd ryzykowność
    DG OF) :(
    Upadłość uwalnia jedynie od *dalszych* długów.

    I polecam uwadze art.300 i okolice kodeksu karnego:
    ...bo można się naciąć np. na zarzut o "nierównym traktowaniu"
    wierzycieli (302, jak się jednemu zapłaci dzień przed ogłoszeniem
    upadłości a innym nic).

    pzdr, Gotfryd