  • Data: 2022-02-03 14:42:41
    Temat: Re: unijne kary
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.02.2022 o 13:29, J.F pisze:

    > No wlasnie o to chodzi, ze nadzorowal wlasciciel, co sie znal i mu
    > zalezalo.
    > A jak bedzie "panstwowy", to rzadzil bedzie znajomy z partii.
    > A partii bedzie zalezalo na zyskach dla siebie, choc nie jest
    > wlascicielem.

    Chyba nie ogarniasz tematu.

    Partia jest tworem, którego celem jest właśnie rządzenie.
    To partia mianuje dyrektorów i całą ekipę zarządzającą.
    I to zarówno w tamtym jka i w tym sysyemie - pogódź się z tym.

    > Bylo w kraju wiele przedsiebiorstw w 1989, i one jakos popadly w długi
    > w kolejnych latach.

    Jak już wyjaśniłem, "padanie" przedsiębiorstw było spowodowane
    wstrzymaniem dostaw z zagranicy komponentów i surowców do produkcji.
    Miało to na celu wyeliminowanie polskich firm ze światowego rynku, i ten
    cel został osiągnięty.

    > Czy to wina zacofania, czy bzdurnych cen w socjalizmie, czy zarządu,
    > który nie mial wizji rozwoju - tak czy inaczej - padły, a nie
    > "sprzedano je". Choc niektore sprzedano, i tez padly, juz pod nowym,
    > kapitalistycznym zarzadem.

    To nie ma większego znaczenia czy "padły" czy "zostały sprzedane".
    Po prostu zostały wyeliminowane z rynku, co uwolniło zachodnie
    korporacje od polskiej konkurencji.
    Aktualnie stocznie niemieckie produkują statki pełną parą a nasze... sam
    chyba wiesz?

    > Za tanio sprzedano? Ale czy ktos chcial zaplacic wiecej?

    A czy przeprowadzano uczciwe lub zresztą, jakiekolwiek przetargi?

    > Ale zeby nie bylo - CC i MS maja sie dobrze, ale ile firm w
    > kapitalizmie upadlo?

    Powtórzę, że tym firmom nie nałożono embarga na komputery na ten przykład.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: