    From: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa zlecenie/o dzieło
    Date: Sun, 14 Dec 2003 00:10:06 +0000 (UTC)

    Użytkownik Tomasz Grobelny <g...@p...onet.pl> napisał:
    > 1. Przez pracodawcę rozumiem w tym momencie osobę (fizyczną czy prawną)
    > która płaci.

    Wiem, ale zwracam Ci tylko uwagę, że takie nazewnictwo może
    wprowadzić w błąd osoby, które chcą odpowiedzieć na Twoje
    pytanie. Zauważ, że zastanawialiśmy się, czy nie jesteś
    przypadkiem ze zleceniodawcą związany umową o pracę (bo to
    wynikałoby z użytego nazewnictwa).

    > 2. Faktycznie dzierżawa byłaby na miejscu, ale czy do tego celu nie
    > potrzebuję zakładać działalności gopodarczej?

    Hmmmm... Nie wydaje mi się. To zwykła umowa cywilnoprawna, podobna
    do umowy najmu. Wynajmując komuś mieszkanie nie musisz przecież
    zakładać działalności gospodarczej, prawda?
    Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi :)

    Pozdrawiam,
    Gerard