    From: "MiRuS" <m...@S...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa z dewolperem - VAT
    Date: Wed, 28 Apr 2004 14:19:42 +0200

    Użytkownik "Maria" napisał:
    > Mam prosbe o pomoc.. Co w praktyce oznacza zapis : "Cena określona w § 8
    jest ceną brutto, obliczoną według obowiązującej stawki podatku VAT tj. 7%
    (nie dotyczy gruntu).

    Dziwny jest ten zapis. Lepiej chyba bylo napisac, ze cena ta jest cena netto
    do ktorej zostanie doliczony VAT.

    > Jak syglada na dzien dzisiejszy kwestia vatu? czy zmienia sie od 1 maja?

    Dochodzi VAT od gruntu - teraz go nie ma w ogole.

    > Czy jest roznica kiedy podpisze umowe? Zakonczenie investycji planowane
    jest na koniec 2005. Chce wynegocjowac splate w transzach.

    Nie sadze - tak czy inaczej VAT od gruntu zaplacisz - czyli bedzie drozej.
    Ja mam podobny problem - tylko ze ja juz mam wszystko zaplacone, ale akt
    notarialny podpisuje po 1 maja - i tu sie okazuje, ze prawdopodobnie
    przyjdzie mi doplacic VAT od gruntu, bo podobno sprzedaz nastepuje z chwila
    podpisania aktu notarialnego (i wtedy obowiazujacymi stawkami VAT), a nie z
    chwila zaplaty (calkowitej) developerowi. Ale jak na razie zdania w tej
    kwestii sa podzielone, wiec jestem dobrej mysli - Ty raczej zalapiesz sie
    juz na nowe stawki VAT. No chyba ze zaplacisz za calosc przed 1 maja i
    bedziesz, tak jak ja, czekac na wyjasnienie tej sytuacji ;)