    From: Aleksandra S <o...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa o dzieło a ubezpieczenie (w tym dzieci)
    Date: Tue, 19 Oct 2010 09:04:40 -0700 (PDT)

    On 18 Paź, 12:46, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
    > Zleceniodawca ma psi obowiazek zglosic zleceniobiorce do ZUS-u i odprowadzac
    > za neigo skladki.
    > Ale warto to sprawdzic w ZUSie czy faktycznie wszystko w tym zakresie gra.

    Po pierwsze, bardzo dziękuję za wyjaśnienia!

    Chcę jeszcze dodać parę szczegółów, być może istotnych, i spytać czy
    omawiana sytuacja także podlega ubezpieczeniu.

    Ta wspomniana już "umowa-zlecenie" jest zawarta na dość specyficznych
    warunkach.
    Właściwie to nie przewiduje comiesięcznych regularnych wypłat
    wynagrodzenia.
    Obowiązuje ona przez rok (jako umowa) ale jej sens jest taki, że
    wykonujący zlecenie ma być niejako do dyspozycji, musi od czasu do
    czasu (tak co 2-3 miesiące) wykonać przez 2-3 dni konkretną i
    odpowiedzialną pracę, w terminie wyznaczonym ad hoc przez
    zleceniodawcę. Wynagrodzenie jest wtedy wypłacane po fakcie wykonania
    tychże czynności (czyli co 2-3 miesiące). Tak mówi umowa.
    Czy to coś mienia co do ubezpieczenia?