    From: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa najmu, wypowiedzenie, jak zalatwic pewna sprawe....
    Date: Sun, 6 Apr 2003 19:23:50 +0200
    Sender: p...@o...pl@pepe.hechtsheim.wohnheim.uni-mainz.de

    "jedrus4" <j...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:b6p7o2$ebo$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > dzieki, ale wlasnie skonstruowane bylo to nastepujaco: "umowa niniejsza
    > zostaje zawarta od dnia 1 września 1997 r. do dnia 31 sierpnia 2002 3. z
    > zachowaniem trzy miesiecznego okresu wypowiedzenia" czy nie oznacza to, ze
    > powinienem poinformowac firme ze nie przedluze umowy 3 miesiace przed jej
    > koncem? chce sie tlyko upewnic, absolutnie nie podwazam Pana zdania. i
    > jeszcze pytanka - czy nakaz opuszczenia musi byc podpisany przez najemce,
    > czy wystarczy ze napisze na mojej kopii ze wplynelo do niego dnia tego i
    > tego? i czy moge sam ustalic termin w ktorym firma ma sie wyniesc?
    chcialbym
    > aby bylo to 14 dni. co jesli firma nie przyjmie mojego pisma? moge wejsc z
    > policja na teren obiektu wynajmowanego i zmienic zamki? co jesli przyjma
    do
    > wiadomosci nakaz a po 14 dniach nie opuszcza go? bede bardzo wdzieczny za
    > odpowiedz na te nurtujace mnie pytania. pozdrawiam Andrzej Pindor

    Tak, ale to moim zdaniem nie zmienia faktu, ze umowa zostala zawarta na czas
    okreslony - podano przeciez wyraznie czas trwania umowy. Klauzule o
    trzymiesiecznym okresie wypowiedzenia wprowadza sie po to, aby takie
    wypowiedzenie w ogole moglo byc przed uplywem terminu ustalonego w umowie
    mozliwe. Bo w przeciwnym razie umowy zawartej na czas okreslony nie mozna
    rozwiazac za wypowiedzeniem (wylacznie za porozumieniem stron, czyli zgodnym
    odstapieniem obydwu stron od wczesniejszej umowy).
    Wyslij im poleconym z potwierdzeniem odbioru nakaz oproznienia lokalu i
    ustal kwote, ktora maja Ci zaplacic za bezumowne kozystanie z lokalu (np.
    ulamkowa czesc czynszu za kazdy dzien). Umowa ta nie podlega pod ustwae o
    chronie praw lokatorow, bo to nie jest lokal mieszkalny. Mozesz tez im
    doreczyc osobiscie i poprosic szefa firmy o pokwitowanie odbioru. Wtedy masz
    dowod, ze nie zgadzales sie w sposob dorozumiany na przedluzenie umowy na
    czas nieokreslony.
    Twojego pisma nie jestem w stanie przeczytac, bo wyskakuje mi haslo "403
    dostep zabroniony. Ta strona zostala administracyjnie zablokowana lub
    konfiguracja serwera wyklucza twoj dostep do niej"

    --
    pozdr
    Przemek