  • Data: 2003-03-20 14:55:19
    Temat: Re: umowa
    Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Olender wrote:

    > Uuuu... To juz z tym do podatkowców. Jako prawnik staram sie w tym szambie
    > nie nurzac ;-))) Z tego co wiem, to Ty sie nie musisz martwic niczym -
    > placisz sumke i tyle. Ale tak naprawde, to nigdy nic nie wiadomo -
    > inwencja ministerstwa i sejmu w niszczeniu kilku tysiecy lat prawniczej
    > tradycji jest niezmierzona. Poczekaj tu albo na .podatki.

    Prawnikiem nie jestem, ale robiłem w ten sposób, że w umowie zawierałem
    klauzulę o tym, że zleceniobiorca ponosi wszelkie koszty. (podobnie jak w
    przypadku umowy kupna-sprzedaży samochodu) ZTCW powinien wykazać to jako
    przychód na corocznym PIT i to wszystko (jeśli jest osobą cywilną). Można
    też po wykonaniu i odbiorze dzieła po prostu oddać mu oryginał umowy i już
    :-) Rozliczanie z fiskusem to sprawa jego sumienia :-)

    --
    pozdrawiam;
    Michał Kwiatkowski