    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ukrecic leb SMSom "premium"
    Date: Sat, 14 Aug 2010 11:13:15 +0200

    W dniu 2010-08-13 19:55, Massai pisze:
    > Hm, a gdzieś jest rozwiązane "user-friendly"?
    > W Warszawie niestety nie jest ... żeby móc wysyłać takie sms-y trzeba
    > podpisac umowę z firmą obsługująca, bodajże coś tam na to konto
    > wpłacić, i z niego "regulować" sms-ami. Owszem, dzięki temu pomijają
    > koszty operatora (sam sms kosztuje grosze, afair w treści określa się
    > ile płacimy).
    > W sumie niewiele się to różni do karty miejskiej, która też można
    > płacić za parkowanie.

    Wiesz że gdzieś dzwoni, ale gdzie...:) Już wyjaśniam. W Warszawie i nie
    tylko (ciągle rozszerzają listę) świetnie sprawdza się mPay. Nie
    podpisuje się żadnej umowy (w sensie papierów, kurierów itd) tylko
    zakłada się konto w serwisie mpay.pl i wpłaca na nie jakąś kwotę.
    Następnie można z niej korzystać przy parkowaniu, płacąc za bilety
    zbiorkomu (rewelacyjne rozwiązanie) i w różnych innych miejscach
    (knajpy, stacje benzynowe, taksówki, kwiaciarnie, pralnie chem itd).
    Płatności przyjmują też inne firmy. Tu jest lista
    https://www.mpay.pl/dla_uzytkownikow/gdzie_placic.ht
    ml

    System jest o tyle krokiem w przód w stosunku do np. kart miejskich, że:
    1. Zasilić można w dowolnej chwili z dowolnego miejsca wpłacając na
    konto. Błyskawiczne zasilenie jest z prowizją, ale zwykły przelew który
    pojawi się następnego dnia jest za darmo. Z karta zawsze miałem problem
    żeby znaleźć punkt ładowania, odstać swoje itp.
    2. Koniec z patrzeniem na zegarek, czy już muszę dodać czas parkowania
    czy jeszcze. Wysyła się wiadomość sieciową (więc nie SMS, całkiem
    darmowo) w stylu: opłacam od teraz aż powiem że koniec. Ewentualnie
    można na konkretną kwotę, ale po co. Jak się zapomni to system sam
    wyłącza parkowanie gdy kończą się godziny płatne.
    3. W autobusie czy metrze w każdej chwili można kupić w zasadzie dowolny
    bilet (od 20minutowego do tygodniowego). Koniec z zamkniętymi kioskami,
    kierowcami nie mającymi wydać itd.

    > A szkoda, bo alternatywy typu "zapłać 3 pln za godzinę gotówką albo 6
    > pln sms-em" w wielu wypadkach uprościłyby życie.
    Toż to już lenistwo:). IMHO przyszłość właśnie w rozwiązaniach typu mPay.

    > A choćby allegro... samo płacenie na własne konto (na koszty
    > wystawienia) czy wręcz możliwość zapłacenia większym "sms-em" za jakiś
    > niezbyt drogi towar dla wielu osób (tych które idą na pocztę zapłacić
    > przekazem czy do banku - "ręcznym" przelewem) znacznie przyspieszyłoby
    > transakcje.

    Drogie SMSy to kolejne możliwości nadużyć. Byłbym ostrożny z tym. Co
    innego stracić kilkadziesiąt złotych, co innego kilka tysięcy.

    > Tyle że oczywiście rozszerzałoby to funkcję operatorów telekomów do
    > banków obsługujących rachunki kredytowe.
    ...z całą otoczką prawną tej zabawy, KNFem itd.

    > W sumie dziwne że żaden z nich jeszcze na to nie poszedł ;-)

    Może właśnie dlatego że potencjalne zyski są mniejsze niż problemy?:)

    --
    pozdrawiam
    MZ